برگزاری اختتامیه گردهمایی علمی-دانشجویی «ساینس اسلم» در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی

برگزاری اختتامیه گردهمایی علمی-دانشجویی «ساینس اسلم» در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی

فراهم کردن مقدمات لازم جهت برگزاری گردهمایی علمی-دانشجویی به عنوان جزیی از فرآیند مدیریت دانش در عرصه علم، برقراری و تقویت ارتباط میان دانشجویان رشته‌های مختلف به منظور تبادل اندیشه، یادگیری، ارائه یافته‌ها و نظریه‌های جدید، ایجاد و گسترش زبان مشترک علمی بین رشته‌ای، امری ضروری است. معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با تدوین یک آیین‌نامه، نسبت به برگزاری گردهمایی‌های علمی-دانشجویی در زمینه مختلف علمی از جمله نانو در سطح کشوری اقدام می‌نماید.

این گردهمایی‌های علمی-دانشجویی که منطبق بر برنامه جهانی ساینس اسلم (Science Slam)  برنامه‌ریزی می‌شود، یک سخنرانی علمی است که بسیار ساده و روان ارائه می‌شود. در واقع فرد در یک بازه زمانی محدود (معمولا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه) موضوعی که راجع به آن پژوهش کرده را به زبانی ساده و شیوا با سایر دانشجویان و همکاران خود در میان می‌گذارد. وجه تمایز این رویداد با بقیه گردهمایی‌ها در این است که این رویداد بسیار فضای صمیمی‌تری دارد و هدف آن هم‌افزایی دانش گروه‌های مختلف با یک‌دیگر است.

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در طول یک سال اخیر چندین مورد نسبت به برگزاری این برنامه در سطح دانشگاه اقدام کرده است. با این حال، با توجه به استقبال گسترده از ان برنامه در سطح دانشگاه‌های دیگر، تصمیم بر آن گرفته شد که نسبت به آماده‌سازی و ارسال فراخوان کشوری برای ارسال محتوای منطبق بر آیین‌نامه گردهمایی‌های علمی-دانشجویی اقدام شود.

با ارسال فراخوان و فعالیت پشتیبانی دبیرخانه‌ای، مستندات مربوط به ۷۰ گردهمایی از سراسر کشور برای دبیرخانه این برنامه ارسال شد. در نهایت با داوری موارد ارسالی، ۱۰ اثر به عنوان آثار برتر شناسایی شده و در برنامه آموزشی و اختتامیه این رویداد که با همکاری گروه ترویج و فرهنگ‌سازی ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد.

برنامه آموزشی این رویداد شامل مهارت‌های مختلف نرم از جمله تیم‌سازی و کار تیمی در روز چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت، با حضور ۱۰ تیم برتر فراخوان و جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار خواهد شد.

همچنین برنامه اختتامیه این رویداد در روز پنج‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت، با ارائه ۱۰ اثر منتخب و انتخاب سه اثر برتر به کار خود پایان خواهد داد.