حمایت دولت ولز از تولید نانولوله‌کربنی/ هدف: توسعه باتری‌های جدید

حمایت دولت ولز از تولید نانولوله‌کربنی/ هدف: توسعه باتری‌های جدید

شرکت تریمتبز (Trimtabs) در ولز جنوبی، برای توسعه واحد تولید نانولوله‌کربنی خود حمایت مالی از دولت ولز دریافت کرد. این کمک از صندوق تجهیزات سرمایه هوشمند به تریمتبز اعطاء شده است.

تریمتبز با شرکت انگسولو (Engsolve) برای طراحی و ساخت واحد تولیدی جدید خود همکاری را آغاز کرده است. تریمتبز به دنبال تبدیل پلاستیک و مواد هیدروکربنی به محصولاتی با ارزش بیشتر است.

پروفسور آلوین اورباک وایت، مدیرعامل تریمتبز گفت: «کمک هزینه دولت ولز به تأمین بودجه این واحد تولیدی می‌شتابد و باعث پیشرفت برنامه‌های ما می‌شود و این پیشرفت به مثابه کاتالیزوری است که موجب گسترش قابلیت‌های توسعه محصول می‌شود. نتیجه این رشد، دستیابی به مشتریان در سطح ملی و بین‌المللی است.»

وی گفت: «من همچنین خوشحالم که با شرکت ولزی انگلسولو برای طراحی و ساخت این واحد مهم تولیدی همکاری می‌کنم، که گامی اساسی برای رشد کسب و کار ما است و به رونق و پایداری شرکت کمک شایانی می‌کند.»

نانولوله‌های کربنی دارای کاربردهای زیادی در بازار باتری، ابرخازن، سلول سوختی بتن، کامپوزیت، انتقال برق و صنایع الکترونیک است.

تریمتبز از نیاز مبرم موجود در صنعت باتری به نانولوله‌های کربنی خبر داد که این نیاز منجر به سفارش‌های زیادی از سوی این صنعت می‌شود. استفاده از نانولوله‌کربنی در بخش باتری می‌تواند به محصولات جدید با وزن کم و کارایی بالا کمک کند، باتری‌هایی که ظرفیت ذخیره‌سازی بالا، طول عمر طولانی با زمان شارژ کوتاه هستند که امکان بازیافت آن‌ها نیز وجود دارد.

واحد تریمتبز از ۱۵ کیلو وات انرژی الکتریکی برای گرم کردن و تبدیل کاتالیستی زباله پلاستیکی به نانولوله‌های کربنی استفاده می‌کند، که معادل کار پنج کتری آب است.

جرمی مایلز، وزیر اقتصاد و انرژی ولزی، گفت: « فناوری شرکت تریمتبز نمونه‌ای عالی از نوآوری‌های پیشرو در جهان است که در ولز جنوبی توسعه یافته و تجاری‌سازی می‌شود.»