یک جایگزین نانویی برای آند گرافیتی ارائه می‌شود

یک جایگزین نانویی برای آند گرافیتی ارائه می‌شود

شرکت کونووات (COnovate) در حال توسعه نوعی باتری نانویی است که این فناوری براساس نتایج تحقیقات دانشمندان در دانشگاه ویسکانسین میلواکی توسعه خواهد یافت. این باتری ظرفیت ذخیره‌سازی بالایی داشته و به سرعت شارژ می‌شود.

جف مور مدیر بخش راهبردی و پشتیبانی تجاری این شرکت در جلسه شورای فناوری ویسکانسین در مدیسون گفت شرکت کونووات در حال تهیه یک ماده قابل توجه و متمایز به نام گرافن مونوکسید است و آن را به عنوان یک شکل بسیار پایدار و جامد از مونوکسید کربن توصیف می‌کند.

وی گفت: «این ماده چندین خاصیت جذاب دارد. قوی و انعطاف‌پذیرتر از گرافن است، کاملاً رسانا بوده و همچنین یک نیمه‌هادی نیز محسوب می‌شود. بنابراین کاربردهای متعددی می‌تواند داشته باشد، اما تلاش‌های شرکت کونووات بر فرصت‌های حوزه باتری متمرکز شده است تا از قابلیت های منحصر به فرد آن به عنوان یک ماده آند استفاده شود.»

آندها یکی از بخش‌های مهم باتری هستند که به همراه کاتدها، جریان بار الکتریکی را ایجاد می‌کنند. به طور معمول آند از گرافیت ساخته می‌شود و در حال حاضر عملکرد خوبی نیز دارد اما برای نسل جدید باتری‌ها نیاز به آندهای با ظرفیت بالاتر است.

مشکل بزرگتر این است که مسئله زنجیره تأمین وجود دارد. بیش از ۹۰ ٪ گرافیت درجه باتری جهان از چین تهیه می‌شود. وی می‌گوید: « ما در وسط جنگ تجاری با چین هستیم. چین قبلاً محدودیت‌های صادراتی را اجرا کرده است که می‌تواند برای هر تولیدکننده خارج از چین ویران‌کننده باشد. یک گزینه جایگزین داخلی برای گرافیت لازم است.»

به گفته وی ترکیب ارائه شده توسط شرکت کونووات برای این کار مناسب است. مور گفت که این ماده عملکرد بهتری نسبت به آند استاندارد صنعت دارد.

وی می‌گوید در رویکرد شرکت کونووات می‌توان از زیرساخت‌های صنعتی موجود برای تولید آند استفاده کند و از مواد آن می‌توان به عنوان یک افزودنی در طرح‌های موجود استفاده شود.

از زمان راه‌اندازی شرکت کونووات در سال ۲۰۱۶، این شرکت بیش از ۳٫۵ میلیون دلار بودجه از منابع ایالتی و فدرال به دست آورده و بیش از ۱٫۶ میلیون دلار بودجه از سوی سرمایه‌گذاران نیز جمع‌آوری کرده است.