هندی‌ها تولید نانولوله‌کربنی خود را افزایش می‌دهند/بازار هدف: باتری خودرو‌های الکتریکی

هندی‌ها تولید نانولوله‌کربنی خود را افزایش می‌دهند/بازار هدف: باتری خودرو‌های الکتریکی

شرکت هندی نوپو نانوتکنولوژی به تازگی سرمایه‌ای سه میلیون دلاری دریافت کرده تا خط تولید نانولوله‌های کربنی خود را توسعه دهد. باتری‌های خودروهای الکتریکی یکی از مهمترین بازارهای هدف این شرکت است.

نوپو نانوتکنولوژی (NoPo Nanotechnologies) اقدام به تولید نانولوله‌های کربنی تک‌جداره (SWCNT) کرده است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای مواد نیمه‌هادی و باتری‌ها باشد. این شرکت در حال افزایش ظرفیت تولید نانولوله‌های کربنی است تا از آن در حوزه‌هایی نظیر باتری‌های خودروهای الکتریکی استفاده کند. نانولوله‌های کربنی موجب افزایش ظرفیت و چگالی انرژی این باتری‌ها می‌شوند.

این شرکت در حال توسعه نانولوله‌های کربنی تک‌جداره کایرال است که کنترل شکاف باند را در اختیار توسعه‌دهنده قرار می‌دهند که این ویژگی موجب افزایش دامنه کاربرد این نانولوله‌ها در صنعت الکترونیک می‌شود. این مواد پتانسیل تبدیل شدن به بخشی از طرح های نیمه هادی پیشرفته و باتری‌های خودروهای الکتریکی را دارد.

نوپو نانوتکنولوژی به تازگی سه میلیون دلار بودجه از صندوق میسلیو اکسیلور ونچرز و شرکت سرمایه‌گذاری اینفلکسور دریافت کرده است تا با این بودجه در بنگالور خط تولید خود را راه‌اندازی کند. با این کار به تولیدکنندگان باتری در جهان کمک شایانی می‌کند.

در حال حاضر، واحد آزمایشی این شرکت در الکترونیک سیتی بنگالور دایر بوده و این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای توسعه کار خود است. نوپو نانوتکنولوژی در حال حاضر با شرکت‌های تراشه‌سازی در تایوان و  ژاپن همکاری می‌کند.

نوپو نانوتکنولوژی یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو است که دفتر آن در شهر بنگالورو واقع شده و به‌صورت ویژه روی استفاده از نانولوله‌های کربنی تمرکز دارد. نوپو نانوتکنولوژی قصد دارد تا از فناوری نانولوله‌های کربنی برای محافظت ادوات از گزند صاعقه استفاده کرده و همچنین تجهیزاتی برای جلوگیری از تداخل الکترومغناطیسی تولید کند.