کانادا به دنبال توسعه داروهای ضدسرطان با کمک فناوری‌نانو است

کانادا به دنبال توسعه داروهای ضدسرطان با کمک فناوری‌نانو است

شرکت پروویدنس تراپیوتیکس (Providence Therapeutic Holdings) برای توسعه روش‌های درمانی مبتنی بر mRNA وارد همکاری مشترک با مرکز تحقیقات سرطان انتاریو (OICR) شده است. شرکت پروویدنس تراپیوتیکس صاحب پلتفرم نانوذرات لیپیدی و mRNA بوده که می‌توان از آن‌ها در توسعه واکسن و دارو استفاده کرد. موسسه تحقیقات سرطان انتاریو، بزرگترین موسسه تحقیقات سرطان با بودجه عمومی است که توافق‌نامه همکاری را با شرکت پروویدنس تراپیوتیکس امضاء کرده است.

برد سورنسون مدیرعامل شرکت پروویدنس تراپیوتیکس می‌گوید: «این شرکت چشم انداز مشترکی در پیشبرد تحقیقات در زمینه پیشگیری از سرطان و درمان با مرکز تحقیقات انتاریو دارد. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا mRNA و فناوری پلتفرم نانوذرات لیپیدی شرکت پروویدنس تراپیوتیکس  توسط محققان مرکز تحقیقات سرطان انتاریو به کار گرفته شده، تا به بیماران مبتلا به سرطان کمک شود.»

دکتر لاسزول رادوانی از مدیران مرکز تحقیقات سرطان انتاریو می‌گوید: «همکاری با یک رهبر صنعتی پیشرو در بخش mRNA مانند شرکت پروویدنس تراپیوتیکس به OICR کمک می کند تا از نقاط قوت ما در بیوانفورماتیک، ژنومیک و ایمونولوژی برای تولید راه‌های جدید و هیجان انگیز برای جلوگیری و درمان سرطان استفاده کند. من به ویژه از تأثیر این مشارکت برای افراد مبتلا به سرطان و همچنین ارزش اقتصادی بالقوه‌ای که می‌تواند در کمک به رهبری کانادا در این زمینه به سرعت در حال رشد داشته باشد ، هیجان زده ام.»

مشارکت OICR و شرکت پروویدنس تراپیوتیکس به پیشرفت داروهای مدرن در کانادا و ایجاد ابتکارات بالینی جدید   کمک می‌کند. از آنجایی که این محصول در داخل خاک کانادا تولید می‌شود، مردم این کشور می‌توانند برای درمان سرطان به  روش‌های جدید دسترسی داشته باشند.»

کلیه دستاوردهایی که از این مشارکت راهبردی پدید می آیند، منجر به پیشرفت کانادا و تسهیل دسترسی به کانادایی‌ها به داروهای ضدسرطان مقرون به صرفه می‌شود.

شرکت پروویدنس تراپیوتیکس پلتفرمی برای ساخت داروهای mRNA ایجاد کرده و خود را به عنوان یک بازیگر رقابتی در صحنه mRNA برای ۱۰ سال گذشته معرفی کرده است. این شرکت پلت فرم mRNA خود را که از نظر بالینی عملکرد آن اثبات شده با یک پلت فرم نانوذرات لیپیدی نسل بعدی ترکیب کرده و از آن برای درمان بیماری‌های سرطان و خودایمنی استفاده می‌کند.