یک جاده تاریخی 15 کیلومتری در ایتالیا با روکش نانویی آسفالت شد

یک جاده تاریخی ۱۵ کیلومتری در ایتالیا با روکش نانویی آسفالت شد

با همکاری دو شرکت ایتالیایی، از روکش حاوی گرافن و پلاستیک‌های بازیافتی برای آسفالت کردن خیابانی در رم استفاده شد.

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) اعلام کرد که همکاری این شرکت با ایترکمیکا (Iterchimica) در توسعه آسفالت سبز با کمک گرافن به نقطه عطف دیگری رسیده است. ایترکمیکا برای نوسازی آسفالت یکی از خیابان‌ها رم انتخاب شده و قرار است از فناروی گرافنی آنها برای نوسازی روکش خیابان ۲۰۲۵ Jubilee استفاده شود.

شرکت عمومی جاده‌های ایتالیا موسوم بهANAS با انعقاد قراردادی ایترکمیکا را به عنوان شرکت منتخب برای آسفالت کردن یکی از خیابان‌ها رم انتخاب کرده است که قرار است از فناوری Gipave  در این قرارداد استفاده شود. براساس این قرارداد مسیری تاریخی به طول ۱۵ کیلومتر با این محصول نانویی آسفالت شود. GiPave توسط ایترکمیکا تولید شده که در آن از پلاستیک‌های زباله‌ای نیز استفاده می‌شود، زباله‌هایی که به طور معمول بازیافت نمی‌شوند. در همین حال، آسفالت حاوی GiPave می‌تواند به‌طور کامل بازیافت شود این امر اقتصاد بازیافتی را ترویج می‌کند و ضایعات و نیاز به مواد جدید را کاهش می‌دهد. این آسفالت جدید در مقایسه با فن آوری های فعلی بازار، طول عمر جاده ها را تا ۶۱ ٪ افزایش می دهد.

همکاری مشترک میان این دو شرکت موجب صرفه جویی بیش از ۲۰۰،۰۰۰ کیلوگرم قیر و ۴٫۵ میلیون کیلوگرم سنگدانه، کاهش نیاز به بیش از ۳۰۰ سفر کامیون برای حمل و نقل مواد و کاهش ۱،۱۱۰ MWh مصرف انرژی و کاهش تولید ۴۴۶،۰۰۰ کیلوگرم دی‌اکسیدکربن را به دنبال خواهد داشت. همچنین این فرآیند ۳۲،۰۰۰ کیلوگرم پلاستیک سخت غیر قابل بازیافت را استفاده می‌کند.

جولیو سزار مدیرعامل دایرکتا پلاس می‌گوید: «مشارکت ما در پروژه Jubilee نه تنها تاکیدی بر مسیر نوآوری‌ ما در استفاده از گرافن دارد، بلکه تعهد قوی ما را به پایداری و اقتصاد چرخه‌ای نشان می دهد.»

سازندگان Gipave می‌گویند که می‌توان آن را به طور کامل بازیافت کرد و طول عمر روسازی آسفالت را در مقایسه با روش‌های معمولی تقریباً ۱۶۵ درصد افزایش داد.

پیش از این، از این نوع روکش در چندین پروژه مختلف در ایتالیا و دیگر کشورها استفاده شده است.