عرضه کامپوزیت فلز-گرافن به صنعت/ بازار هدف: انرژی

عرضه کامپوزیت فلز-گرافن به صنعت/ بازار هدف: انرژی

گرافمچ (Graphmatech) با شرکت ام‌تی‌سی پادر سلوشنز (MTC Powder Solutions) قرارداد همکاری مشترک امضاء کرد. گرافمچ در حوزه نانومواد فعال است و ام‌تی‌سی پادر سلوشنز از شرکت‌های پیشرو در بخش فشار ایزوستاتیک داغ (HIP) است. این دو شرکت از امضای توافق نامه همکاری برای توسعه کامپوزیت‌های پیشرفته فلزی برای کاربردهای مختلف صنعتی خبر داده‌اند. این مشارکت با هدف ارائه راه حل‌های نانوکامپوزیتی گرافنی فلزی برای استفاده در صنایع مختلف در جهان انجام می‌شود.

پودر فلزی مهندسی شده با گرافن گرافمچ، خواص استثنایی گرافن را با فلزات مختلف ترکیب می‌کند. این فناوری فلزات را به سطح جدیدی از عملکرد می رساند و آن‌ها را برای کاربردهای موجود در بخش‌های برق و انرژی ایده‌آل می‌کند. شرکت ام‌تی سی قصد دارد از این کامپوزیت گرافنی برای طیف گسترده‌ای از کاربردها نظیر برق و انرژی و استفاده نماید.

جیمی بوین ، مدیر فروش و بازاریابی شرکت ام‌تی‌سی، ضمن ابراز اطمینان از پتانسیل بالای این مشارکت، اظهار داشت: «ما به طور معمول به مشتریان خود در افزایش عملکرد و طول عمر اجزای فلزی آن‌ها کمک می‌کنیم تا در محیط‌های چالش‌برانگیز بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. این همکاری مشترک به ما کمک می‌کند تا به مشتریان خود اطمینان دهیم قادر به برآورده‌سازی نیازهای آن‌ها هستیم.»

مامون طاهر، مدیر عامل گرافمچ نیز نظر مشابهی دارد، او می‌گوید که این شرکت مشتاق است تا با همکاری مشترک بتواند محصولات جالب و جدیدی را برای تاثیرگذاری در جهان ارائه کند.

گرافمچ از اکسید گرافن اصلاح شده در مواد و محصولات خود از جمله مخازن تحت فشار هیدروژن استفاده می‌کند. اکسید گرافن اصلاح‌شده را می‌توان به فلزات اضافه کرد تا موادی ایجاد کند که رساناتر، قوی‌تر و سخت‌تر از فلزات اولیه هستند، در حالی که مصرف فلز را کاهش می‌دهد و آن را به یک ماده جذاب و مفید در مرحله انتقال سبز تبدیل می‌کند. گرافمچ چندی قبل اقدام به ابداع روشی برای جداسازی گرافن در طول فرآیند تولید گرافن کرده است. این روش جداسازی گرافن توسط این شرکت به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده است. جداسازی گرافن در طول فرآیند تولید، یکی از مشکلاتی است که بسیاری از شرکت‌ها با آن روبرو هستند.