حد نصاب میزان ثبت‌نام ادوار مسابقه ملی فناوری نانو شکسته شد

استقبال قابل توجه از سیزدهمین مسابقه ملی فناوری نانو/ ثبت نام تا پایان خرداد ادامه دارد

با ثبت‌نام بیش از ۶۴۰۰ نفر، مسابقه ملی فناوری نانو در دوره سیزدهم بیش‌ترین تعداد ثبت‌نام‌کننده را به خود اختصاص داده است. فرآیند ثبت‌نام مسابقه تا آخر خردادماه ادامه دارد.

مسابقه ملی فناوری نانو، بزرگ‌ترین رقابت علمی با موضوع علم و فناوری نانو است که با هدف آموزش و رقابت سالانه برگزار می‌گردد. سیزدهمین دوره این مسابقه، تابستان ۱۴۰۳ در سه مرحله توسط بنیاد آموزش فناوری نانو با همکاری بنیاد ملی نخبگان در میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند، در جهت شناسایی نخبگان نانویی کشور و همچنین ارتقای سطح گفتمان علم و فناوری نانو در دانشگاه‌ها، برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام جهت شرکت در سیزدهمین دوره از این مسابقه، هم‌زمان با نمایشگاه فناوری نانو در آبان‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا آخر خردادماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت. تا کنون، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان این دوره به بیش از ۶۴۰۰ نفر رسیده است. داوطلبان از طریق اعضای شبکه نهادهای ترویجی در دانشگاه‌ها و دبیرخانه مسابقه ملی امکان ثبت‌نام در مسابقه را دارند. تا کنون  ۵۰ عضو شبکه نهاد ترویجی در فرآیند ثبت‌نام مشارکت داشته‌اند که بیش‌ترین میزان ثبت‌نام توسط نهادهای ترویجی دانشگاه تهران، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است.

در طی دوازده دوره برگزار شده این مسابقه، دوره پنجم با تعداد ۶۳۲۰ شرکت‌کننده دارای حد نصاب بیش‌ترین تعداد ثبت‌نام‌کننده را از آن خود کرده بود که این نصاب در سیزدهمین دوره مسابقه ملی با ثبت‌نام ۶۴۰۰ نفر شکسته شد. انتظار می‌رود تعداد افراد ثبت‌نام‌کننده در مسابقه تا روز ۳۱ خرداد ماه (آخرین روز ثبت‌نام مسابقه) افزایش یابد.