همکاری ایران و نامیبیا در حوزه آموزش و پژوهش نانو

همکاری ایران و نامیبیا در حوزه آموزش و پژوهش نانو

شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ جلسه‌ای با حضور مشاور ویژه رئیس جمهور نامیبا و دبیر ستاد توسعه فناوری‌نانو در محل ستاد برگزار شد که در آن پیشنهاد همکاری ایران و نامیبیا در بخش آموزش و پژوهش نانو مطرح شد.

در ابتدای جلسه، دکتر عماد احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، ضمن خوشامدگویی، توضیحاتی درباره فعالیت‌ها و دستاوردهای ستاد به ایشان ارائه کرد. آقای شالی نیز در شروع صحبت‌های خود ابتدا شهادت رئیس جمهور و وزیر امورخارجه و همراهانشان را تسلیت گفت و از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نانو تمجید کرد. وی اظهار امیدواری کرد که این پتانسیل‌ها برای همکاری مشترک میان طرفین به کار گرفته شود. در ادامه حوزه‌هایی پیشنهادی برای همکاری بین ایران و نامیبیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از خروجی‌های این نشست می‌توان به شناسایی سه حوزه برای همکاری مشترک میان ایران و نامیبیا اشاره کرد. ستاد توسعه فناوری‌نانو پیشنهاد کمک به نامیبیا را در بخش سیاست‌گذاری در حوزه توسعه فناوری‌نانو در کشور نامیبیا و انتقال تجربه ایران به نامیبیا را مطرح کرد. همچنین با توجه به تجربه ایران در بخش آموزش هم در سطح دانش‌آموزی و هم دانشجویی و تحصیلات تکمیلی و آموزش کوتاه مدت اساتید، ستاد نانو پیشنهاد همکاری در بخش آموزش را در سطوح مختلف مطرح کرد. راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی نانو با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی نانویی ساخت ایران از دیگر موارد پیشنهادی برای همکاری مشترک میان ایران و نامیبیا در این جلسه بود.