همکاری دو شرکت برای به کارگیری مشتقات گرافنی در بتن

همکاری دو شرکت برای به کارگیری مشتقات گرافنی در بتن

شرکت ریمر (Rimere) که در حوزه فناوری پلاسما فعالیت دارد به تازگی با شرکت هالیدی راک (Holliday Rock) وارد همکاری مشترک شده است. هالیدی راک تولید کننده پیشرو بتن و آسفالت در کالیفرنیا است. قرار است از فناوری گرافن شرکت ریمر در بتون‌های هالیدی راک استفاده شود.

آن‌ها ابتدا به صورت آزمایشی گرافن را برای بهبود بتن‌ها استفاده کرده و تقویت خواص بتن را بررسی می‌کنند و ویژگی‌هایی نظیر کیفیت، استحکام و دوام بتن تقویت‌شده با گرافن ارزیابی خواهد شد.

شرکت ریمر در حال توسعه و تست دو دستگاه به نام‌های  Reformer  و Mitigatorاست که در بخش کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای فعالیت دارند. یکی از دستگاه‌ها می‌تواند گاز طبیعی را برای تولید هیدروژن به کار گیرد. دستگاه Reformer شرکت ریمر می‌تواند گرافن را به صورت محصول جانبی تولید کند. این دستگاه گاز طبیعی را به صورت ورودی دریافت کرده و آن را به گرافن با کیفیت بالا تبدیل می‌کند و همچنین هیدروژن پاک را بدون انتشار دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند.

میشل پرات مدیرعامل شرکت ریمر می‌گوید: « هالیدی راک یکی از شرکت‌های آینده‌نگر بوده که ما با همکاری این شرکت به دنبال توسعه بازار گرافن هستیم. استفاده از گرافن در بتن می‌تواند اثر چشمگیری در این صنعت داشته باشد و همچنین به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک نماید.»

شرکت ریمر یک فرآیند اختصاصی برای عامل‌دار کردن گرافن خود و تبدیل آن به اکسید گرافن دارد. به عنوان بخشی از این برنامه همکاری مشترک، دو شرکت قصد دارند تا عملکرد اکسیدگرافن را در بتن‌ها مورد آزمایش قرار دهند و این کار در محیط آزمایشگاهی انجام خواهد شد. این آزمایش‌ها با هدف درک بهتر اثربخشی گرافن در خواص بتن انجام خواهد شد.