تایید اثربخشی بالای استفاده از گرافن در صنعت سیمان

تایید اثربخشی بالای استفاده از گرافن در صنعت سیمان

هیدروگراف کلین پاور (HydroGraph Clean Power) یکی از تولید کننده تجاری نانومواد کربنی با کیفیت بالا است. این شرکت به تازگی با همکاری محققان دانشگاه ایالتی آریزونا موفق به انتشار مقاله‌ای در نشریه ACS Sustainable Chemistry and Engineering شده‌اند که در آن اثربخشی گرافن تولیدی آن‌ها در بخش سیمان تشریح شده است.

یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که افزودن گرافن به سیمان موجب افزایش مقاومت فشاری آن تا ۷۰ درصد مقدار دوره پخت اولیه شده و پس از ۲۸ روز پایدارتر می‌شود و ۱۵ درصد افزایش مقاومت را نیز تجربه می‌کند. این نتایج همچنین کاهش پتانسیل گرم شدن کره زمین (GWP) را نشان داد، معیاری که در ارزیابی چرخه طول عمر (LCA) برای ارزیابی تأثیر گازهای مختلف گلخانه‌ای بر گرم شدن کره زمین استفاده می‌شود که میزان آن از ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

تولید سیمان ۸ ٪ از انتشار جهانی CO2  را به خود اختصاص می‌دهد. اندازه کل بازار سیمان سبز به ۳۴٫۹ میلیارد دلار آمریکا رسیده است که بین ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۲ نرخ رشد ۱۰٫۷ درصدی را تجربه کرده و به رقم ۸۷٫۹ میلیارد دلار خواهد رسید.

رنجیت دیویگالپیتیا از مدیران ارشد این شرکت می‌گوید: «نتایج این مطالعه دوباره تأثیر مثبت گرافن ما را بر عملکرد سیمان تأیید می‌کند. از آنجا که گرافن خالص ۹۹٫۸ ٪ ما با یک فرآیند پایدار و تکرارپذیر تولید می‌شود و کمترین ردپای کربن را نسبت به همه تولیدکنندگان فعلی گرافن دارد، اثر زیست محیطی بهتری دارد. از آنجا که صنعت جهانی سیمان و بتن به باید ردپای کربن خود را کاهش دهد شرکت هیدروگراف کلین پاور بخشی از این راه‌حل خواهد بود.»

پروفسور نیتالاات از دانشگاه ایالتی آریزونا می‌گوید: «این مطالعه نشان می‌دهد که گرافن ما، که از طریق سنتز انفجار مقیاس‌پذیر و مقرون به صرفه تولید می‌شود، می‌تواند از مزایای قابل توجهی برای مهندسی و عملکرد محیطی بتن و سیمان برخوردار  باشد.»

فرآیند انفجار هایپریون (Hyperion) ثبت شده این شرکت به‌دلیل مصرف کم انرژی و عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای، گرافن با کیفیت بالا را با هزینه کمتر و روشی سازگار با محیط زیست ارائه می‌دهد. هیدروگراف کلین پاور، گرافن و مواد دیگر را با استفاده از فناوری خود یعنی سیستم انفجار هایپریون، تولید می‌کند. این فناوری برای مقیاس تجاری ایده‌آل است. شرکت هیدروگراف کلین پاور به‌طور فعال فرآیند اختصاصی و انحصاری خود را برای تولید گرافن، هیدروژن و سایر مواد راهبردی با قیمتی رقابتی و اثرات منفی زیست‌محیطی اندک تجاری‌سازی کرده است. محصولات این خط تولید جدید شامل گرافن فراکتال استاندارد، یک ماده افزودنی است که برای افزایش استحکام، مقاومت در برابر آب، انعطاف‌پذیری، رسانایی الکتریکی استفاده می‌شود و «گرافن واکنشی» محصول اختصاصی دیگر این شرکت با ویژگی‌های منحصر به فرد است.