هیوندای از نانوفیلم‌کنترل‌کننده دمای داخل خودرو رونمایی کرد

هیوندای از نانوفیلم‌کنترل‌کننده دمای داخل خودرو رونمایی کرد

شرکت هیوندای به تازگی از فیلم نانویی رونمایی کرد که دمای داخل کابین خودرو را تا ده درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهد.

گروه موتور هیوندای از فیلم خنک‌کننده نانو خود برای کنترل دمای کابین خودرو در نمایشگاه Cannes Lions 2024 فرانسه رونمایی کرد. این خودروساز کره جنوبی در این رویداد قرار است سمینار تخصصی را نیز ارائه کند.

امسال اولین باری بود که خودروسازان برای حضور در رویداد Cannes Lions 2024 دعوت شدند. ارائه گروه هیوندای بر تعهد برندهای هیوندای و کیا به پایداری و نوآوری تاکید دارد. شرکت هیوندای موتورز در این سمینار قرار است توضیحاتی درباره فیلم خنک‌کننده نانو ارائه کند. این فیلم برای کاهش دمای کابین خودرو تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد در هوای گرم طراحی شده است. فیلم خنک‌کننده نانو هیوندای تاثیر منفی روی جلوه داخل کابین ندارد و مصرف انرژی خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

این فیلم خنک‌کننده نانو از سه لایه تشکیل شده است. در بیانیه مطبوعاتی گروه هیوندای آمده است: «لایه بیرونی گرما را در طول موج‌های مادون قرمز میانی از داخل به بیرون خودرو تابش می‌کند، در حالی که دو لایه داخلی گرمای ورودی را در طول موج‌های نزدیک به مادون قرمز منعکس می‌کند و به طور قابل‌توجهی مقدار کل گرمایی را که به داخل خودرو می‌رسد کاهش می‌دهد.»

این خودروساز کره جنوبی قبلاً فیلم خنک کننده نانو خود را در لاهور پاکستان از طریق کمپین «ساخت خنک‌کننده توسط هیوندای» راه‌اندازی کرده بود. این شرکت فیلم خنک‌کننده نانو خود را در بیش از ۷۰ خودرو به صورت رایگان نصب کرده است.

کمپین هیوندای در پاکستان برخی از مزایای فیلم خنک‌کننده نانو هیوندای را آشکار کرد. به عنوان مثال، این فیلم توانست قوانین این کشور را در مورد رنگ پنجره‌ها یا فیلم‌ها برآورده سازد.