تولید انبوه آندهای نانوکامپوزیتی برای استفاده در باتری خودروهای الکتریکی

تولید انبوه آندهای نانوکامپوزیتی برای استفاده در باتری خودروهای الکتریکی

سولیدیون تکنولوژی (Solidion Technology) ارائه‌دهنده راه‌حل‌های فناوری باتری پیشرفته، از توسعه ظرفیت تولید مواد کامپوزیت گرافنی غنی از سیلیکون در اوایل سال ۲۰۲۵ خبر داد.

مقدار انرژی که یک باتری لیتیوم یونی می‌تواند به یک وسیله نقلیه الکتریکی (EV) برساند، با مقدار بارهای ذخیره شده در مواد آند و کاتد آن محدود می‌شود. اگرچه گرافیت ماده آند ترجیحی در طول ۳۰ سال گذشته بوده است، اکسید سیلیکون (SiOx) و سیلیکون (Si) دو ماده مناسب برای آند هستند که قادر به بهبود چگالی انرژی باتری‌های EV و افزایش دامنه ۲۰ تا ۴۰ درصدی خودروهای برقی هستند. با این حال، افزایش ظرفیت با کمک سیلیکون و اکسید سیلیکون به دلیل برخی مشکلات نظیر کاهش سریع ظرفیت ناشی از تغییر حجم زیاد و دشواری پردازش محدود شده است. سولیدیون تکنولوژی این مانع فنی را هدف قرار داده و یک مرکز مستقر در دیتون اوهایو برای تولید اکسید سیلیکون (SiOx) و سیلیکون (Si) ایجاد کرده است. تیم سولیدیون تکنولوژی آماده گسترش ظرفیت تولید این دو نوع ماده آند با ظرفیت بالا است.

سازندگان پیشرو EV در صنعت به این نتیجه رسیده‌اند که آندهای سیلیکون و اکسید سیلیکون برای هدایت فناوری باتری خودروهای الکتریکی به قیمت پایین‌تر و ارائه چگالی انرژی بالاتر مورد نیاز هستند و به طور قابل‌توجهی محدوده رانندگی EV را افزایش می‌دهند. آندهای سولیدیون تکنولوژی می‌توانند این فناوری را ارائه دهند.

سولیدیون تکنولوژی مواد آندی را توسعه داده است که هدف آن‌ها برآورده کردن الزامات باتری‌های EV نسل بعدی است.

لازم به ذکر است که این شرکت توسعه باتری‌های LI-S را در سال ۲۰۱۰ آغاز کرده و طیف گسترده‌ای از مالکیت‌های فکری از جمله بیش از ۱۰۰ پتنت در حوزه باتری‌های لیتیم سولفور دارد. همچنین این شرکت از فناوری‌های بنیادین برای تجاری‌سازی کامل این باتری‌ها برخوردار است. این فناوری‌ها، پوشش آند فلز لیتیوم محافظت شده، الکترولیت و جداکننده حالت جامد یا شبه‌جامد، کاتد دارای گرافن و طراحی‌های نوآورانه است.