رونمایی از کتاب آشنایی با فناوری نانو به اهتمام بنیاد ICDL

رونمایی از کتاب آشنایی با فناوری نانو به اهتمام بنیاد ICDL

مراسم رونمایی از کتاب «آشنایی با فناوری نانو» به همت بنیاد ICDL سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و با حضور دکتر احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو، دکتر حمید یزدانی، مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه، اعضای گروه ترویج ستاد نانو و مدیران مراکز زیرمجموعه بنیاد ICDL در روز چهارشنبه، ۱۳ تیر ۱۴۰۳و در حاشیه هفتمین همایش سراسری مدیران مراکز بنیاد ، به میزبانی مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد.

بنیاد ICDL ایران نهادی است که به عنوان نماینده بنیاد جهانی ICDL و زیر مجموعه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت است.

در راستای ماموریت‌های دو سازمان مذکور، یکی از وظایف اصلی بنیاد ICDL ایران را می‌توان توسعه مهارت‌های کامپیوتری آحاد جامعه با عنایت به هویت ملی و دینی در جهت توسعه جامعه اطلاعاتی دانست. این بنیاد اخیرا اقدام به گسترش و تنوع موضوعی فعالیت‌های خود در سطح کشور و آموزش فناوری‌های نوظهور کرده است.

بدین منظور برای فعالیت در حوزه فناوری نانو، اقدام به تالیف کتابی آموزشی تحت عنوان «آشنایی با فناوری نانو» برای دانش‌آموزان نموده است. این کتاب در قالب یک بسته آموزشی از طریق مراکز بنیاد زیرمجموعه در سراسر کشور ارائه خواهد شد. این کتاب در قالب سرفصل‌های زیر آماده شده است:

فصل اول: ورود به دنیای نانومتری‌ها،

فصل دوم: خواص شگفت‌انگیز نانومواد،

فصل سوم: طبقه‌بندی مواد در ابعاد نانو،

فصل چهارم: آشنایی با روش‌های ساخت نانومواد،

فصل پنجم: آشنایی با روش‌های شناسایی نانومواد

فصل ششم: کاربردهای فناوری نانو در زندگی ما