جلسه هم‌اندیشی اعضای شبکه نهادهای ترویجی در خصوص هفته نانو برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی اعضای شبکه نهادهای ترویجی در خصوص هفته نانو برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی با حضور مسئولان دبیرخانه و اعضای شبکه نهادهای ترویجی فناوری نانو جهت بررسی نقاط ضعف و قوت هفته نانوی خرداد‌ماه برگزار شد.

به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و جامعه دانشگاهی با فناوری نانو، هرساله یک هفته خاص از سال را برای ترویج و آموزش متمرکز فناوری نانو در دانشگاه‌ها تعیین می‌گردد. هفته نانو در سال ۱۴۰۳ در بازه زمانی ۲۲اردیبهشت‌ماه الی ۴خردادماه به انتخاب اعضای شبکه نهادهای ترویجی فناوری نانو برگزار ‌شد.

در طول این هفته، بیش از ۳۰ عضو شبکه نهادهای ترویجی فناوری نانو در سراسر کشور با برگزاری ۱۷ بازدید علمی، ۲۳ سمینار تخصصی، ۱۸ نمایشگاه، ۱۸ مسابقه دانشجویی و بیش از ۴۰ کارگاه آموزشی، زمینه آشنایی ۵۵۰۰ نفر را با فناوری نانو فراهم کردند.

جلسه هم‌اندیشی اعضای شبکه نهادهای ترویجی فناوری نانو به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت برگزاری هفته نانو و عملکرد دبیرخانه شبکه برگزار شد. در این جلسه بیش از ۳۵ عضو شبکه نهادهای ترویجی به صورت حضوری یا برخط در جلسه شرکت کردند و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. از جمله مهم‌ترین مسائل مطرح‌شده در این جلسه در خصوص هفته نانو عبارت بود از:

  • ارتقای کمی و کیفی تعداد اعضای شبکه نهادهای ترویجی فعال در برگزاری هفته نانو
  • لزوم تلاش برای تسریع در ارسال محصولات نانویی ساخت ایران جهت ارائه در برنامه‌های ترویجی اعضای شبکه
  • تقدیر از برگزاری مسابقات دانشجویی توسط اعضای شبکه به‌ویژه مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت کتاب «داستان نانوتافته» برگزارشده توسط نهاد ترویجی دانشگاه کردستان
  • لزوم تخصیص به‌موقع حمایت تشویقی اعضای شبکه جهت تداوم فعالیت‌های ترویجی

همچنین در ادامه اعضای شبکه دیدگاه‌های خود را در خصوص فراخوان جشنواره نانو و رسانه، مشارکت در برگزاری مسابقه ملی فناوری نانو، تعامل با مسئولان دانشگاه‌ها جهت رفع مشکل فعالیت اعضای شبکه در دانشگاه، حمایت از رویدادهای آشنایی با فناوری نانو از طریق آزمایش‌های واقعی و آگاهی‌بخشی به اعضای شبکه در خصوص حمایت‌های ستاد از فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه بیان کردند.