پرداخت حمایت های تشویقی به 1081 محقق فناوری نانو از ابتدای سال 1403

پرداخت حمایت های تشویقی به ۱۰۸۱ محقق فناوری نانو از ابتدای سال ۱۴۰۳

ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا مرداد ماه جاری، در مجموع۳۸،۹۳۹،۵۵۰،۰۰۰ ریال حمایت تشویقی به دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها پرداخت نموده است.

۷۰ درصد از این حمایت‌ها به صورت نقدی به  ۱۰۱۲  محقق و ۳۰ درصد در قالب اعتبار شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای ۳۴۳ محقق تخصیص داده شده است. این پرداخت‌ها مربوط به محققانی است که درخواست‌های تاییدی تا انتهای تیر ماه بر اساس آیین‌نامه‌های «حمایت از انتشار مقاله در نشریات منتخب» و « حمایت از پایان‌نامه‌های فناوری نانو» تایید شده است. شایان ذکر است که محققان حمایت شده از ۱۲۳ دانشگاه و مرکز علمی علمی فعال در کشور هستند.

 نوع حمایت مبلغ (ریال) تعداد
پروپوزال دکتری ۷,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۳ دانشجو  و ۸۳ استاد راهنما
پروپوزال کارشناسی‌ارشد ۵,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸۶دانشجو و ۱۴۷ استاد راهنما
پایان نامه دکتری ۳,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۱
پایان نامه ارشد ۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۱
دستاورد پایان نامه ۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۹
مقالات نشریات منتخب ۹,۱۱۷,۵۵۰,۰۰۰ ۳۳۳ مقاله
پژوهانه شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی  ۱۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳۴۳ محقق

آیین نامه‌های حمایت تشویقی بر اساس اهداف سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق ۱۴۰۴، ذیل برنامه کلان ۲ با عنوان ارتقای کیفیت علمی و پرورش سرمایه‌های انسانی کارآمد (توسعه سرمایه‌های انسانی و کیفیت علمی) و برای اجرای برنامه عملیاتی حمایت عمومی از تحقیقات فناوری نانو تهیه و اجرا می‌شود.

  • آیین نامه حمایت از انتشار مقاله در مجلات منتخب، حمایت تشویقی از محققانی است که فعالیت‌های پژوهشی آن‌ها، منجر به انتشار مقالات باکیفیت شده است. این افراد می‌توانند مطابق مفاد این روش اجرایی از حمایت‌های نقدی و پژوهانه شبکه آزمایشگاهی بهره‌مند شوند.
  • آیین نامه حمایت از پایان‌نامه ها و دستاوردها، ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو در راستای راهبرد «ارتقای کیفیت علمی و پرورش سرمایه‌های انسانی کارآمد متناسب با نیازهای آتی جامعه علمی، فناوری و صنعتی» سند ملی توسعه علوم وفناوری نانو ، از تعریف و انجام پایان‌نامه‌ها در حوزه فناوری نانو حمایت می‌نماید.
  • سطح پایه: همه پایان‌نامه‌های حوزه فناوری نانو
  • پایان‌نامه‌های مساله محور و صنعتی
  • پایان‌نامه‌های با موضوعات نوظهور

شایان ذکر است محققان محترم در صورت ویرایش شماره ‌شبای خود بر روی پایگاه اینترنتی حمایت‌های تشویقی، لازم است مراتب را از طریق پست الکترونیکی hrdc@nano.ir  اطلاع دهند. در ضمن حمایت تشویقی محققانی که شماره شبای آن‌ها راکد بوده و یا به نام خود فرد نبوده، پرداخت نشده ‌است.