نشست هم‌اندیشی جمعی از دانشگاهیان زنجان با مسئولین ستاد نانو برگزار شد

نشست هم‌اندیشی جمعی از دانشگاهیان زنجان با مسئولین ستاد نانو برگزار شد

به همت نهاد ترویجی فناوری نانو در دانشگاه زنجان، نشستی با حضور جمعی از استادان، دانشجویان و فناوران از دانشگاه‌های مختلف زنجان در دانشکده علوم دانشگاه زنجان برگزار شد.

وجود زیرساخت‌های قابل توجه در دانشگاه‌های مختلف استان زنجان به‌ویژه دانشگاه‌ زنجان، دانشگاه علوم پزشکی زنجان و دانشگاه تحصیبلات تکمیلی علوم پایه زنجان از جمله رشته‌های مختلف مرتبط با فناوری نانو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، اعضای هیئت علمی فعال در حوزه فناوری نانو و تجهیزات آزمایشگاهی مرتبط با فناوری نانو شرایط مساعدی را برای فعالیت‌های ترویجی، آموزشی، پژوهشی و فناوری ایجاد کرده است.

با توجه به حضور دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو به همراه هیئت همراه در شهر زنجان به منظور شرکت در آیین اختتامیه المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، نشستی به منظور هم‌اندیشی و تبادل نظر در خصوص روند توسعه فناوری نانو در ایران و حمایت‌های ستاد از جامعه دانشگاهی به منظور کمک به توسعه فزاینده این فناوری در کشور در روز پنج‌شنبه، ۲۵ مردادماه، در دانشکده علوم دانشگاه زنجان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، خانم غلامی، رابط نهاد ترویجی فناوری نانو در دانشگاه به بیان گزارشی از فعالیت‌های یک‌سال اخیر نهاد در دانشگاه از جمله در هفته نانو، جشنواره حرکت، دوره‌های آموزشی و … پرداخت. سپس آقای دکتر رحمانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، توضیحاتی در خصوص وضعیت و امکانات فعلی دانشگاه زنجان و برنامه‌های آن برای توسعه پژوهش و فناوری به خصوص در حوزه فناوری نانو ارائه کرد. در ادامه نشست آقای دکتر احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو، ضمن تشکر از حضور جامعه دانشگاهی زنجان در این نشست، در بیانات خود سیر توسعه فناوری نانو مبتنی بر اسناد راهبردی شرح داد و به فراز و فرودهای سال‌های مختلف ستاد به منظور توسعه فناوری نانو در کشور به خصوص در تعامل با جامعه دانشگاهی اشاره کرد.

در بخش انتهایی برنامه حاضرین سوالات و ابهامات خود را در خصوص حمایت‌ها و برنامه‌های ستاد نانو و همچنین رویکردهای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی مطرح کردند و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو به همراه آقای نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و آقای خادم، رئیس گروه ترویج و فرهنگ‌سازی ستاد به ارائه پاسخ به موارد مطرح‌شده پرداختند.