شرکت خلاء پوشان فلز: به دنبال جذب سرمایه‌گذار در نمایشگاه نانو هستیم

شرکت خلاء پوشان فلز: به دنبال جذب سرمایه‌گذار در نمایشگاه نانو هستیم

مدیرعامل شرکت خلاء پوشان فلز از برنامه‌های این شرکت برای جذب سرمایه‌گذار در نمایشگاه نانو خبر داد. مهدی هاشمی همزمانی نمایشگاه نانو و صنعت را فرصتی برای جذب مخاطب بیشتر می‌داند. خلاء پوشان فلز یکی از شرکت‌های فعال در حوزه لایه‌نشانی و تولید تجهیزات صنعتی در این بخش است.

مهندس هاشمی می‌گوید: «یکی از ویژگی‌های خوب نمایشگاه نانو، همزمانی آن با نمایشگاه صنعت است. از آنجایی که ما در بخش تولید تجهیزات صنعتی فعالیت دارید، روی بازدیدکنندگان نمایشگاه صنعت نیز می‌توانیم حساب کنیم.»

یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگاه نانو از نگاه مهندس هاشمی، تنوع موضوعی آن است. به اعتقاد ایشان برخلاف نمایشگاه‌های تخصصی نظیر نمایشگاه لوازم آشپزخانه یا مواد غذایی، نمایشگاه نانو از نظر نوع موضوعی تنوع زیادی دارد و طیف وسیعی از محصولات را می‌توان در نمایشگاه نانو شاهد بود. هرچند این تنوع برای جذب دامنه وسیع‌تری از مخاطبان مناسب است اما برای بازاریابی و تمرکز روی بخشی از یک صنعت، نظیر تجهیزات لایه‌نشانی مناسب نیست.

مدیرعامل شرکت خلاء پوشان فلز درباره برنامه‌های این شرکت برای پانزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو می‌گوید: «در نمایشگاه امسال قرار است از یک فرآیند ویژه رونمایی کنیم. این فرآیند مربوط به تولید نوعی قطعات الماسه بوده که خط تولید آن در ایران وجود ندارد. از این رو امیدوار هستیم که نمایشگاه نانو فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار برای این خط تولید باشد.»

وی می‌افزاید: «در کنار ارائه خدمات به داخل، به صادرات نیز فکر می‌کنیم و روی صادرات به ترکیه و کشورهای غربی تمرکز داریم. هرچند به دلیل ابعاد بزرگ تجهیزات ما و دشواری‌های موجود در مسیر صادرات، باید برخی چالش‌های این مسیر را نیز هموار کنیم. در داخل کشور هم به بخش خصوصی نظیر صنعت شیرآلات ساختمانی و هم به بخش‌های دولتی خدمات ارائه می‌دهیم.»

لازم به ذکر است که شرکت خلاء پوشان فلز در سال ۱۳۹۰ در زمینه‌ی سیستم‌های تحت خلاء با هدف طراحی، ساخت و توسعه‌ی دانش فنی ساخت سیستم‌های تحت خلاء تأسیس شد. این شرکت تاکنون در زمینه‌های طراحی و ساخت سیستم‌های فراوری مواد پیشرفته، انواع سیستم‌های لایه‌نشانی و تجهیزات تحت خلاء بالا فعالیت کرده‌است. در حال حاضر دستگاه اسپارک پلاسما سینترینگ این شرکت در دانشگاه‌ صنعتی اصفهان، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه نیشابور و دانشگاه شهید چمران اهواز نصب و راه‌اندازی شده‌است. اسپارک پلاسما سینترینگ (SPS) این شرکت برای تولید قطعات سرامیکی پیشرفته، زیست‌مواد، ابزارهای الماسه، مواد متخلخل، مواد نانوساختار و تولید مواد مورد نیاز در حوزه‌ی الکترواپتیک قابل استفاده است.

کاشی و سرامیک، لوازم بهداشتی و ساختمانی، قطعات خودرو، صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی، یراق در و پنجره و لوازم تزئینی از جمله کاربردهای دستگاه لایه‌نشانی شرکت خلاء پوشان فلز است.