میلادپرنیان ایرانیان: نمایشگاه نانو محل مناسبی برای ایجاد ارتباط و شبکه‌سازی در جامعه علمی است

میلادپرنیان ایرانیان: نمایشگاه نانو محل مناسبی برای ایجاد ارتباط و شبکه‌سازی در جامعه علمی است

به اعتقاد مدیر کنترل کیفی شرکت میلادپرنیان ایرانیان، به دلیل حضور افراد علمی از حوزه‌های مختلف در نمایشگاه نانو می‌توان روی شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط با افراد پیشرو علمی حساب ویژه‌ای باز کرد.

زهرا صبح‌سوز می‌گوید: « طی چهار دوره‌ای که در نمایشگاه نانو شرکت کردیم یکی از جنبه‌های جذاب نمایشگاه حضور افراد از حوزه‌های مختلف در نمایشگاه است که این فرصت را به ما می‌دهد تا با آن‌ها ارتباط بگیرم و برخی نیازهای علمی و فناورانه را از این طریق تامین کنیم. برای مثال سال گذشته بازدیدکننده‌ای از آلمان داشتیم که در انتقال تجربه و معرفی دستاوردهای فناورانه به ما کمک زیادی کرد و حتی در واردات برخی پلیمرها نیز از کمک او استفاده کردیم. همچنین می‌توانیم در فرآیند برون‌سپاری کارهای شرکت، افراد و گروه‌هایی را در نمایشگاه پیدا کنیم که در برون‌سپاری کارها به ما کمک کنند. این‌ها بخشی از فرصت‌های شبکه‌سازی است که در نمایشگاه نانو به وجود می‌آید.»

وی می‌افزاید: «برای نمایشگاه امسال نیز از نیروی انسانی شرکت درخواست کردیم که به صورت تمام وقت در نمایشگاه حضور داشته باشند تا بتوانیم بهترین بهره‌برداری را از نمایشگاه نانو داشته باشیم. امسال علاوه بر محصولاتی نظیر ساک دستی، روبالشی و ملحفه که در نمایشگاه سال گذشته هم داشتیم، اکسید روی را نیز به نمایشگاه آورده‌ایم، نانوذره‌ای که به صورت زیستی تولید شده است. به نظر می‌رسد آینده نانوذرات به روش‌های تولید زیستی وابسته باشد چرا که کمترین اثرات جانبی را به دنبال دارد. ما نیز از طریق زیستی این نانوذرات را تولید کرده‌ایم که برای استفاده در حوزه‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. البته پروژه‌های دیگری نظیر تولید نانوحامل را نیز در دست اجرا داریم، همچنین نانوسلولز باکتریایی را نیز تولید کرده‌ایم که از علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم برای بازدید از این دستاوردها به غرفه شرکت میلادپرنیان ایرانیان مراجعه کنند.»

لازم به ذکر است که این شرکت محصولات آنتی‌باکتریال برای شرکت‌های مختلف و همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی تولید می‌کند. شرکت میلادپرنیان ایرانیان در بخش مواد غذایی نیز فعالیت داشته و پدهای ویژه جذب خونابه از گوشت را در لیست محصولات خود دارد. پدهای جراحی، زیرانداز بیمار و مساک از دیگر محصولات این شرکت است.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌نانو ۱۴۰۳ در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه سال جاری در سالن‌های ۵ (ملل) و ۴۴ (خلیج فارس) برگزار می‌شود. این نمایشگاه با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو به‌منظور افزایش حجم بازار و تعداد شرکت‌های نوآور و صادرات محصولات نوآورانه در حوزه‌های صنعتی مختلف برگزار می‌گردد. در این نمایشگاه جدیدترین محصولات، خدمات و راهکارهای شرکت‌ها و استارتاپ‌های پیشرو ایرانی و خارجی به نمایش گذاشته خواهد شد.