کنفرانس PVSPACE-24؛ نمایش فناوری‌های فتوولتائیک پیشرفته برای کاربردهای فضایی

کنفرانس PVSPACE-24؛ نمایش فناوری‌های فتوولتائیک پیشرفته برای کاربردهای فضایی

با همکاری دو محقق و فناور ایرانی، کنفرانس PVSPACE-24 در کشور ترکیه برگزار می‌شود. دکتر نرگس یعقوبی نیا و دکتر محمود زنده دل، از شرکت دانش‌بنیان ایرانی کیمیا سولار، کار سازمان‌دهی این کنفرانس با موضوع فناوری‌های فتوولتائیک پیشرفته برای کاربردهای فضایی را به عهده دارند، که تخفیف ویژه‌ای نیز برای ایرانیان علاقه‌مند به حضور در این رویداد در نظر گرفته شده است.

در تلاش برای پیشبرد مرزهای سیستم‌های انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا، کنفرانس بین‌المللی PVSPACE-24 (نسل جدید فتوولتائیک برای فضا) قرار است از ۲۸ مهر تا ۱ آبان ۱۴۰۳ در دانشگاه صنعتی استانبول (Istanbul Technical University) در شهر استانبول ترکیه برگزار شود. در این رویداد برجسته، آخرین پیشرفت‌ها و مسیرهای آینده فناوری‌های فتوولتائیک متناسب با نیازهای سخت محیط‌های فضایی ارائه می‌شود.

هدف اولیه این کنفرانس ارائه یک بستر جامع برای کارشناسان و ذینفعان جهانی در بخش‌های فتوولتائیک و انرژی فضایی است. این کنفرانس به نوآوری‌های پیشگامانه مانند سلول‌های خورشیدی پروسکایتی، فتوولتائیک‌های لایه نازک چند اتصالی و سایر فناوری‌های نوظهور که برای راه حل‌های انرژی پایدار در ماموریت‌های فضایی حیاتی هستند، می‌پردازد. کاربردهای فضایی در حال حاضر بیش از تامین انرژی و ماموریت‌های ماهواره‌ای سنتی را شامل می‌شود و پیشرفت‌های چشمگیری مانند پایگاه‌های فرازمینی، آرایه‌های فتوولتائیک قابل استقرار در فضا، سلول‌های باد خورشیدی، نیروگاه‌های خورشیدی مستقر در فضا، انتقال برق بی‌سیم، پیشرانه‌های سبز، حذف زباله‌های فعال و غیره را در بر می‌گیرد. این کنفرانس آزمایش‌های فضایی فناوری‌های جدید فتوولتائیک و دستاوردهای پیشگام در محیط‌های فضایی را در اولویت قرار خواهد داد.

در عین حال، این نسخه از کنفرانس بخش متمرکزی را به نمایش می‌گذارد که به کاوش در چشم‌انداز رقابتی با سیستم‌های ردیاب نوری پیشرفته (photodetectors) می‌پردازد. این بخش کاربردهای متنوع آن‌ها از جمله الکترونیک پوشیدنی و انعطاف‌پذیر، نظارت بر تشعشعات فضایی، رادیولوژی و رادیوتراپی، فناوری‌های اینترنت اشیا (IoT)، بینایی مصنوعی و حسگرهای زیستی را برجسته می‌کند.

بخش اجرایی و سازماندهی کنفرانسPVSPACE-24  عبارتند از:

سازمان‌دهنده علمی:

دکتر نرگس یعقوبی نیا، از دانشگاه پلی تکنیک شهر لوزان (EPFL) کشور سوییس، که در زمینه مواد و فناوری‌های پیشرفته برای سیستم‌های انرژی فضایی و ساخت پنل‌های خورشیدی پروسکایتی تخصص دارد.

دست‌اندرکاران علمی:

دکتر جوزف ام. لوتر، نماینده آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر (NREL)کشور آمریکا، به دلیل تحقیقات خود در زمینه مواد فتوولتائیک و کاربرد آن‌ها در محیط‌های چالش‌برانگیز فضایی مشهور است.

دکتر محمود زنده دل، از شرکت Iritaly Trading Company S.r.l کشور ایتالیا، تجربه گسترده‌ای در مدیریت پروژه و توسعه کسب و کار در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر دارد. وی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان کیمیاسولار است.

PVSPACE-24 با مجموعه‌ای از سازمان‌دهندگان علمی و سخنرانان برجسته و مدعو از گروه‌های تحقیقاتی پیشران در موضوعات کنفرانس، این وعده را به شرکت‌کنندگان می‌دهد که رویدادی در قلمرو فتوولتائیک‌های مبتنی بر فضا باشد. شرکت‌کنندگان می‌توانند انتظار فرصت‌های شبکه‌‌سازی، ارائه‌های پیشرفته، و فرصتی برای کمک به توسعه راه‌حل‌های انرژی پایدار برای فناوری‌های اکتشاف فضا و آشکارسازهای نوری داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر و جزئیات ثبت نام، به وب سایت کنفرانس PVSPACE-24 به آدرس زیر مراجعه کنید.

 https://www.pvspace.org

 لازم به ذکر است که تسهیلات ویژه‌ای نظیر ۴۰٪ تخفیف برای قیمت‌های نام‌نویسی عادی کنفرانس از سوی برگزارکننده کنفرانس برای متقاضیان شرکت‌کننده از ایران در نظر گرفته شده است.

 

اطلاعات تماس:

ایمیل: info@pvspace.org

واتس اپ: +۹۸-۹۱۳۲۶۲۶۸۹۵

پوستر رویداد