همکاری شرکت نانویی برای توسعه واکسن‌های ضدبیماری‌های عفونی

همکاری شرکت نانویی برای توسعه واکسن‌های ضدبیماری‌های عفونی

یکی از شرکت‌های نانویی آمریکا که در حوزه توسعه واکسن فعالیت دارد، وارد همکاری با کنسرسیومی شده که هدف آن‌ها ساخت واکسن برای بیماری‌هایی است که پتانسیلی همه‌گیری را دارا هستند.

شرکت اچ‌دی‌تی بیو (HDT Bio)، توسعه‌دهنده واکسن ایمنی‌درمانی برای سرطان و بیماری‌های عفونی از همکاری خود با پیشگامی ملی آمادگی برای همه‌گیری خبر داد. این شرکت در حوزه ایمونوتراپی برای سرطان‌ و بیماری‌های عفونی تخصص دارد.

شرکت اچ‌دی‌تی بیو نقش محوری خود را در PROVIDENT (استقرار راهبرد‌های بهینه برای واکسن‌ها و ایمونوتراپی در برابر انواع تهدیدات عفونی در حال ظهور)، تشریح کرد، کنسرسیوم ملی که توسط مرکز آلبرت‌انیشیتن و با بودجه موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) هدایت می‌شود.

شرکت اچ‌دی‌تی بیو بر روی توسعه «نقشه‌های راه» برای ایجاد سریع واکسن‌های RNA علیه پاتوژن‌های با پتانسیل همه‌گیری بالا تمرکز خواهد کرد و از پلت‌فرم اختصاصی AMPLIFY™ replicon RNA (repRNA) و سیستم تحویل نانوذرات LION™ استفاده می‌کند. ترکیب این دو فناوری باعث افزایش قدرت، دوام و پایداری واکسن می‌شود، در حالی که تولید را ساده می‌کند. این‌ها ویژگی‌های حیاتی برای مقابله سریع و مؤثر با تهدیدات عفونی نوظهور است.

دکتر استیو رید، مدیر اجرایی HDT Bio، می‌گوید: «ما هیجان‌زده هستیم که تخصص خود را در فناوری‌های واکسن RNA به کنسرسیوم PROVIDENT ارائه دهیم. پلتفرم‌های AMPLIFY و LION ما توانایی خود را در ایجاد سریع پاسخ‌های ایمنی قوی و بادوام با مشخصات ایمنی مطلوب نشان داده‌اند. این نوآوری‌ها در آماده‌سازی برای همه‌گیری‌های آینده ضروری خواهند بود، جایی که سرعت و انعطاف‌پذیری در تولید واکسن باعث نجات جان انسان‌ها می‌شود.»

به عنوان بخشی از پیشگامی PROVIDENT، شرکت اچ‌دی‌تی بیو راهبردی جامع برای ایجاد واکسن‌های RNA ایجاد خواهد کرد که قادر به هدف قرار دادن پاتوژن‌ها در خانواده‌های ویروسی متعدد هستند. این قابلیت‌ها با اهداف گسترده‌تر PROVIDENT برای حفاظت از سلامت عمومی با پیشرفت پلت‌فرم‌هایی که می‌توانند به سرعت برای پاسخ به تهدیدات ویروسی جدید طراحی شوند، همسو است.

شرکت اچ‌دی‌تی بیو با ۱۲ تیم در دانشگاه‌ها و همچنین نمایندگان بخش دولتی در این پروژه همکاری خواهد کرد.

پلت‌فرم LION™/repRNA  شرکت اچ‌دی‌تی بیو بر اساس کار پیشگامانه این شرکت در توسعه واکسن ساخته شده است. رویکرد نوآورانه این شرکت برای تحویل واکسن RNA، به‌ویژه از طریق فناوری نانو، LION™، ایمنی و کارایی واکسن‌های مبتنی بر RNA را افزایش می‌دهد و در عین حال مزایای لجستیکی حیاتی مانند پایداری در یخچال و تولید ساده را حفظ می‌کند.