بازدید تخصصی از نمایشگاه نانو با تور فناوری‌نانو

بازدید تخصصی از نمایشگاه نانو با تور فناوری‌نانو

مدیر برنامه ترویج دانشجویی از برگزاری تورهای فناوری در نمایشگاه نانو خبر داد، تورهایی که در سال‌های گذشته به دانشجویان کمک کرده تا به شکل موثرتری از غرفه‌های نمایشگاه بازدید کنند.

محمد محمدی درباره فعالیت گروه ترویج و فرهنگ‌سازی ستاد نانو  در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۳ گفت: «مشابه سال‌های قبل میزبان گروه‌های دانشجویی در پانزدهمین نمایشگاه نانو هستیم که این امر در قالب تور فناوری‌نانو صورت می‌گیرد که در که آن دانشجویان به بازدید از نمایشگاه به شکلی تخصصی‌تر می‌پردازند. سال گذشته تقریبا ۱۳۰۰ دانشجو و ۵۰ نفر از اعضاء هیئت علمی از دانشگاه‌های مختلف به همراه بیست نهاد ترویجی در قالب تورهای فناوری‌نانو از نمایشگاه بازدید کردند. در میان بازدیدکنندگان در بخش تور فناورانه تقریبا صد دانشجوی خارجی نیز حضور داشتند. شرکت‌کنندگان در این تورها توسط راهنماها، که از اعضاء مدرسین نانو بودند، از نمایشگاه بازدید کردند. تلاش ما این بود که هر گروه از دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی و تخصص‌هایی که داشتند از غرفه‌های مربوط به کار و رشته خود بازدید کنند و توضیحات مرتبط با حوزه کاری‌ها آن در طول بازدید ارائه می‌شد. همچنین برنامه‌های ستاد از جمله برنامه نهادهای ترویجی، برنامه شبکه مدرسین نانو و دیگر برنامه‌های ترویجی ستاد به بازدیدکنندگان توضیح داده شد. امسال نیز برای برگزاری این تورها برنامه‌ریزی شده است.»

وی افزود: «بحث دیگری که سال گذشته انجام دادیم و امسال نیز به آن پرداخته می‌شود، این است که برای تعدادی از نهادهای ترویجی دانشگاهی که انجمن‌های علمی دانشگاه‌های مختلف هستند، فرصتی فراهم می‌شود تا کارهای خودشان را نیز ارائه کنند. سال گذشته ما شش غرفه را به این موضوع اختصاص دادیم، امسال نیز یک غرفه در بخش ترویج دانشجویی را به این موضوع اختصاص می‌دهیم تا نهادهای ترویجی دانشگاهی بتوانند حضور فعال‌تری داشته و در فضایی که به آن‌ها اختصاص داده می‌شود، فعالیت خود را برای بازدیدکنندگان ارائه دهند.»

لازم به ذکر است پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران نانو ۱۴۰۳ در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه سال جاری در سالن‌های ۵ (ملل) و ۴۴ (خلیج فارس) برگزار می‌شود.