تایید عملکرد بتن تقویت شده با گرافن، مسیر ورود به بازار را تسهیل کرد

تایید عملکرد بتن تقویت شده با گرافن، مسیر ورود به بازار را تسهیل کرد

پدرو مندز، مدیرعامل شرکت پریمر گرافن (Premier Graphene) به تازگی جلسه‌ای با یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت ساخت و ساز داشته است که در آن جلسه نتایج مثبت استفاده از بتن تقویت شده با گرافن شرکت پریمر گرافن توسط این شرکت پیشرو جهانی تایید شد. بخش تحقیق و توسعه این شرکت پیشرو اقدام به بررسی این محصول کرده و نتایج مشابه نتایج شرکت پریمر گرافن را به دست آورده است. این تایید عملکرد مسیر سفارش‌دهی را برای این محصول همواد می‌کند.

در ۸ آگوست ۲۰۲۴ پریمر گرافن گزارشی منتشر کرد که در آن نتایج استفاده از بتن تقویت شده با گرافن در صنعت راه و ساختمان ارائه شده بود. نتایج ارائه شده توسط شرکت Baja California Test نشان می‌داد که بتن اختصاصی تقویت شده با گرافن پریمیر بهبودی ۳۲ درصدی را در مقاومت کششی ایجاد می‌کند. آزمایشات مستقل انجام شده توسط تیم تحقیق و توسعه شرکت پیشرو در صنعت ساخت و ساز نتایج مشابهی را به همراه داشت. پریمیر اکنون منتظر یک سفارش آزمایشی در مقیاس بزرگتر است و اگر این یافته‌ها از طریق آزمایش‌های مستقل بیشتر تأیید شوند، این شرکت انتظار دارد سفارشات اولیه و توافق نامه‌هایی برای فروش در حجم‌های بالا در پیش باشد.

در طول جلسه این شرکت نتایج بسیار امیدوارکننده‌ای را از آزمایش اخیر مخلوط افزودنی بتن پریمیر گرافن و HGI در ملات ارائه کرد. مهندسان آن‌ها در مورد عملکرد این افزودنی اشتیاق زیادی نشان دادند که نشان‌دهنده پتانسیل قابل توجه آن برای بهبود مصالح ساختمانی است که محصول نهایی را بسیار قوی‌تر و ماندگارتر می‌کند. این نتایج با نتایج به دست آمده توسط آزمایش مستقل روی آسفالت مطابقت دارد.

پریمر گرافن بر این باور است که این فرمول‌های نوآورانه می‌توانند نقش کلیدی در کاهش چشمگیر انتشار گازهای گلخانه‌ای در تولید سیمان داشته باشند. آن‌ها قصد دارد در مرحله بعدی ارزیابی‌ها، آزمایش‌های گسترده‌تری را روی این افزودنی بتن انجام دهد. اگر این آزمایش‌ها یافته‌های قبلی پریمیر گرافن را تأیید کند و با نتایج اولیه شرکت مطابقت داشته باشد، برنامه‌هایی را برای سفارش‌دادن و پیگیری قراردادهای تامین بلندمدت خواهند داشت.

لازم به ذکر است پریمر گرافن ماه قبل گزارش فنی را منتشر کرده که در آن جزئیات مربوط به افزودن گرافن به سیمان و استفاده از آن در خیابان‌های کالیفرنیا تشریح شده بود. این نتایج نشان می‌داد که از نظر عملکرد و پایداری، افزودن گرافن به سیمان و استفاده آن روی آسفالت خیابان می‌تواند تاثیر بهتری نسبت به زمانی که تنها از آسفالت استفاده می‌شود، داشته باشد. این مطالعه نشان می‌دهد که آسفالت اصلاح‌شده با گرافن می‌تواند به جاده‌ها و زیرساخت‌های بادوام‌تر منجر شود و پتانسیل ایجاد انقلابی در ساخت‌وساز جاده‌ای در سطح جهانی، با کیفیت بالاتر و طول عمر بسیار بیشتر را ارائه دهد.