تولید انبوه نانولوله‌های نیترید بور انجام شد

تولید انبوه نانولوله‌های نیترید بور انجام شد

شرکت نائیل تکنولوژی (Naieel Technology) به رهبری جائووو کیم، موفق به تولید انبوه نانولوله‌های نیترید بور (BNNT) شده است. این شرکت با این دستاورد به دنبال پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای نانولوله‌های نیترید بور در صنایع مختلف، از نیمه هادی‌ها گرفته تا مهندسی فضا، است.

نانولوله‌های نیترید بور به دلیل خواص استثنایی خود شناخته شده هستند. دکتر کیم می‌گوید: « نانولوله‌های نیترید بور دارای رسانایی حرارتی بالا، استحکام مکانیکی، پایداری شیمیایی، عایق الکتریکی و محافظت در برابر تشعشعات کیهانی و غیره هستند. برای تولید آنها  روش‌های سنتی مانند سنتز لیزر و پلاسما ممکن است پرهزینه و ناکارآمد باشند که کاربرد آن‌ها را در مصارف صنعتی گسترده‌تر محدود می‌کند.»

دکتر کیم راهی برای غلبه بر چالش‌های گسترده با فرآیند واکنش حرارتی اختصاصی یافته است. وی می‌گوید: «ما با استفاده از یک کوره معمولی روشی را توسعه داده‌ایم که به طور مستمر، ۲۴ ساعته و ۷ روز در هفته و با مصرف انرژی کم کار می‌کند. این روش به ما امکان می‌دهد سالانه چندین تن نانولوله‌های نیترید بور را با سیستم‌های صنعتی کوچک تولید کنیم که برای رفع محدودیت‌های روش‌های قبلی و امکان تولید در مقیاس بزرگ ضروری است.»

فرآیند نوآورانه نائیل تکنولوژی نه تنها هزینه‌های مربوط به انرژی را کاهش می‌دهد، بلکه نانولوله‌های نیترید بور را برای کاربردهای صنعتی در دسترس‌تر می‌کند. دکتر کیم خاطرنشان کرد: «این تصور اشتباه است که قیمت بالای نانولوله‌های نیترید بور و عدم دسترسی ساده به آن، مانعی برای استفاده صنعتی ایجاد کرده است. توانایی ما برای تولید نانولوله‌های نیترید بور در مقیاس صنعتی، به کاربرد صنعتی این ماده کمک می‌کند.»

پیامدهای این پیشرفت بسیار گسترده است. خواص منحصر به فرد نانولوله‌های نیترید بور آن را برای استفاده در مدیریت حرارتی نیمه‌هادی‌ها، باتری‌های لیتیومی و کاربردهای هوافضا ایده‌آل می‌کند. از آنجایی که صنایع با تقاضای فزاینده‌ای برای مواد پیشرفته مواجه هستند، انتظار می‌رود راه‌حل نائیل تکنولوژی تاثیری دگرگون کننده‌ای در این حوزه داشته باشد.

دکتر کیم افزود: «مسائل حرارتی در نیمه‌هادی‌ها با کوچکتر شدن و قدرتمندتر شدن دستگاه‌ها یک نگرانی رو به رشد است. نانولوله‌های نیترید بور راه حلی با رسانایی حرارتی برتر حتی با مقدار کمی اضافه شده به مواد حرارتی معمولی ارائه می‌دهد. ما در حال حاضر با شرکای صنعتی برای ارزیابی و گسترش کاربرد آن در این زمینه‌ها کار می‌کنیم.»

نائیل تکنولوژی یک شرکت پیشگام در خط مقدم تحقیق و توسعه مواد پیشرفته است که در تولید نانولوله‌های نیترید بور  در مقیاس بزرگ تخصص دارد.