اصلاح لاتکس‌ با نانومواد برای استفاده در حسگرها

اصلاح لاتکس‌ با نانومواد برای استفاده در حسگرها

با همکاری دو شرکت، قرار است پلیمرهای لاتکس با نانومواد تقویت شده و به گونه‌ای اصلاح شوند که برای استفاده در حسگرها مناسب باشند.

شرکت توسعه پیشرفته مواد (AMD) با همکاری شرکت زینترا کمیکالز (Xyntra Chemicals)، به دنبال عرضه لاتکس‌های سفارشی‌سازی شده است که با گرافن تقویت شده‌اند. زینترا کمیکالز یکی از بازیگر برجسته در تامین، ساخت و توسعه پلیمرها است. هدف این همکاری توسعه طیفی از پلیمرهای لاتکس سفارشی منحصر به فرد برای پشتیبانی از فناوری‌های حسگری هوشمند رنگ‌سنجی در شرکت توسعه پیشرفته مواد است. این پلیمرها با گرافن همراه با نانومواد دیگر تقویت خواهند شد.

اولویت فوری این برنامه همکاری مشترک، بهینه‌سازی فناوری پلیمر زینترا کمیکالز برای پشتیبانی از توسعه فرمولاسیون آماده برای تولید است که زینترا کمیکالز را قادر می‌سازد تا محصول مورد نظر خود را تولید کند.

با نگاهی به آینده، هدف گسترده‌تر این مشارکت ایجاد موقعیت غالب در بخش لاتکس پلیمری برای فناوری‌های مبتنی بر کریستال فوتونی کاربردی در بازارهای مختلف دیگر، از جمله سیستم‌های جدید محافظت از چشم و تشخیص سرطان است که توسط شرکت توسعه پیشرفته مواد، توسعه می‌یابند.

جان لی، مدیر عامل شرکت توسعه پیشرفته مواد، گفت: «یکی از چالش‌های اصلی در انتقال هر فناوری از آزمایشگاه به دنیای واقعی، توانایی تولید در مقیاس انبوه است. تخصص زینترا کمیکالز، افزایش مقیاس و توانایی تولید در مقیاس کامل در فرمول‌های سفارشی است.»

دکتر بهارات اودرا، از بنیان‌گذاران زینترا کمیکالز می‌گوید: « زینترا کمیکالز از همکاری با شرکت توسعه پیشرفته مواد که متخصصان برجسته‌ی جهانی در این زمینه دارد، هیجان زده است. این همکاری راه را برای توسعه بهترین محصولات در کلاسی جهانی و از نظر فناوری پیشرفته هموار می‌کند. و محصولات سازگار با محیط زیست، به نفع مردم و زمین، به طیف وسیعی از چالش‌های اجتماعی که صنایعی که ما در آن خدمت می‌کنیم، پرداخته است.»