تضمین خرید بتن‌هایی که با فناوری‌نانو تقویت شده‌است

تضمین خرید بتن‌هایی که با فناوری‌نانو تقویت شده‌است

آژانس نوآوری ملی بریتانیا (Innovate UK) بودجه ۲/۴ میلیون دلاری به هفت پروژه کربن‌زدایی بتن اختصاص می‌دهد. این بودجه برای حمایت از شرکت‌هایی اختصاص دارد که روی توسعه بتن با کمترین میزان تولید دی‌اکسیدکربن کار می‌کنند. همچنین برنامه‌ دیگری برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده که در آن، تضمین خرید محصولات در حال توسعه این شرکت‌ها توسط بخش دولتی انجام می‌شود.

این آژانس در راستای کمک به کاهش میزان دی‌اکسیدکربن موجود در اتمسفر، سرمایه‌گذاری ۲/۳ میلیون پوندی (حدود ۲/۴ میلیون دلار آمریکا) در هفت پروژه انجام داده است که این پروژه‌ها برای پیشبرد بیشتر کربن‌زدایی در صنعت تولید بتن اجرا می‌شوند. این بودجه بخشی از تلاش گسترده‌تر آژانس نوآوری ملی بریتانیا برای تقویت روش‌‌های پایدار و کاهش انتشار کربن در بخش ساخت‌وساز است.

در میان دریافت‌کنندگان این بودجه، نام شرکت سیمکس یو‌کی اوپریشنز (Cemex UK Operations) دیده می‌شود که قصد دارد از این سرمایه‌گذاری برای توسعه بیشتر CoMLaG، ترکیبی از سنگ آهک میکرونیزه و گرافن استفاده کند که هدف آن، کاهش ردپای کربن در بتن است.

این پروژه‌ها علاوه‌بر دریافت بودجه از آژانس نوآوری ملی بریتانیا، با کمیته Cohort Commitment Concrete نیز همکاری می‌کنند تا از طریق این کمیته بتوانند تضمین خرید محصولات نانویی آتی خود را دریافت کنند که به این تعهد خرید محصول An advance market commitment (AMC) گفته می‌شود . AMC‌ها برای ایجاد انگیزه به‌منظور تولید محصولات نوآورانه مانند بتن کم کربن به شرکت داده می‌شوند تا پس از توسعه موفقیت‌آمیز محصولات جدید از فروش آنها در بازار مطمئن باشند.

این حمایت‌ها بخشی از یک برنامه آزمایشی است که به دنبال کمک به بهبود اقلیم و شرایط آب و هوا با کمک آژانس نوآوری ملی بریتانیا است که در این مسیر از مشوق‌هایی نظیر تضمین خرید محصول استفاده می‌شود.