گل‌هایی که داخل آب روی میز گذاشته‌اید، ماندگارتر می‌شوند

گل‌هایی که داخل آب روی میز گذاشته‌اید، ماندگارتر می‌شوند

یکی از شرکت‌های نانویی ایرانی موفق به ساخت محصولی شده که موجب افزایش عمر گل‌های بریده شده، می‌شود. این محصول با افزایش تازگی و شادابی گل‌های چیده شده، امکان استفاده طولانی‌مدت‌تر از آن‌ها را مقدور می‌سازد.

این محصول، فلوریوا نام دارد که توسط شرکت کیمیا پژوهان ناژو تولید شده است. محلول فلوریوا یک راه‌حل نوآورانه برای افزایش عمر گل‌های بریدنی است. این محصول با استفاده از فناوری نانو تهیه شده و به منظور حفظ تازگی و شادابی گل‌ها برای مدت زمان طولانی‌تر طراحی شده است تا تلفات گل‌های بریدنی که حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد تخمین زده می‌شود را کاهش داده و همچنین با افزایش صادرات، ارزآوری را به دنبال داشته‌‌ باشد.

فلوریوا با ترکیبات زیست‌سازگار، به آب گلجای اضافه می‌شود و با کاهش رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها، از پژمردگی زودرس گل‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین، این محلول با تنظیم pH آب و تامین مواد مغذی مورد نیاز گل‌ها، به حفظ رنگ و بوی طبیعی آن‌ها کمک می‌کند. استفاده از این محصول، باعث می‌شود گل‌های بریدنی زمان بیشتری شاداب و زیبا باقی بمانند، که این ویژگی، آن را به گزینه‌ای مناسب برای گل‌فروشی‌ها، گلخانه‌های صادراتی و افرادی که در دکوراسیون گل‌ها (گل آرایان برای مراسم‌ها) فعالیت دارند، تبدیل کند.

از مزیت‌های این محصول می‌توان به افزایش عمر گل‌ها از طریق کاهش فعالیت میکروبی و کاهش تلفات گل‌ها، زیست‌سازگار و زیست‌تخریب‌پذیر بودن محصول و عملکرد و کیفیت آن نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی اشاره کرد.

این شرکت مستقر در شتابدهنده کوانتوم پلاس شیراز،  محصول خود را به بازار عرضه کرده است. این محصول به عنوان طرح برگزیده در جشنواره فناوری و نوآوری شیراز انتخاب شده است.

شرکت کیمیا پژوهان ناژو در در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو، ایران‌نانو ۱۴۰۳، حضور دارد. نمایشگاه بین‌المللی ایران نانو ۱۴۰۳ در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه سال جاری در سالن‌های ۵ (ملل) و ۴۴ (خلیج فارس) برگزار می‌شود.