تبیین توانمندی‌های صنعتی فناوری نانو در رویداد تبادل فناوری صنایع استان البرز

تبیین توانمندی‌های صنعتی فناوری نانو در رویداد تبادل فناوری صنایع استان البرز

نخستین رویداد تبادل فناوری در صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده استان البرز برگزار شد. نخستین رویداد تبادل فناوری در صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده در…

نخستین رویداد تبادل فناوری در صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده استان البرز برگزار شد.

نخستین رویداد تبادل فناوری در صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده در استان البرز با حضور کارگزاران ترویج صنعتی ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو، مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز، خوشه آرایشی، بهداشتی و شوینده استان البرز و فعالان و کارشناسان صنعتی این استان برگزار گردید.

در راستای آشنایی واحدهای صنعتی با فناوری‌های روز دنیا و استفاده واحد‌های صنعتی از دانش فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، نخستین رویداد تبادل فناوری صنایع آرایشی بهداشتی و شوینده با حضور شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز و با همکاری خوشه آرایشی بهداشتی استان برگزار شد.

دکتر حمیدرضا عقاب نشین، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز، مهم‌ترین هدف برگزاری این رویداد را همرسانی بین فناوران و متقاضیان فناوری دانست که به ارتقای سطح محصولات از نظر کیفی و همچنین ایجاد و تولید محصولات جدید کمک می‌کند و گامی مهم در راستای دانش‌بنیان کردن شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در زمینه مواد آرایشی بهداشتی و شوینده قلمداد می‌شود.

در این رویداد، دو گروه از مخاطبان شامل: (متقاضیان فناوری یا واحدهای تولیدی و صنعتی) و نیز (فناوران، شرکت‌های نانو و دانش‌بنیان و پژوهشگاه‌های فعال در زمینه آرایشی بهداشتی و شوینده)، با انتقال دانش و تجربیات خود، در جهت رفع نیازهای  فناورانه صنایع با یکدیگر ارتباط گرفتند.

در بخش نخست این رویداد، با عقد بیش از ۵ تفاهم نامه همکاری میان فناوران و متقاضیان، یک درخواست رویداد رینکست و فناوری نانو، همراه بود و از سوی دیگر در جهت ارتباط گیری با شرکت‌های صنعتی و مدیریتی، احصای نیازها، ارائه راه حل‌های نانوفناورانه ایرانی، و معرفی برنامه های صنعتی و حمایتی موجود، اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفت.


شایان ذکر است استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی با ۱۵۰ برند ملی است که می‌تواند اثرات موثری در اقتصاد کلان کشور داشته باشد. در حال حاضر وجود کارخانجات مهم و خوشنام، و چندین شهرک صنعتی بزرگ، استان البرز را به یکی از قطب‌های صنعتی کشور تبدیل نموده است. استان البرز با توجه به پتانسیل‌ها و قابلیت‌های بالقوه خود زمینه‌های سرمایه‌گذاری مختلفی را در بخش‌های مختلف اقتصادی در خود جای داده است. حدود ۱۳ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی مصوب و غیرمصوب و بزرگترین شهرک صنعتی ایران به نام اشتهارد و با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد، می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطلوبی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.