توسعه‌دهنده فناوری گرافن برنده جایزه ویژه‌ای در حوزه کسب و کار شد

توسعه‌دهنده فناوری گرافن برنده جایزه ویژه‌ای در حوزه کسب و کار شد

هیدروگراف کلین پاور (HydroGraph Clean Power) موفق به دریافت جایزه معتبر نوآوری کسب وکار برای فناوری گرافن خود شد.

این جایزه که با نام Stars: Kansas Business Awards خوانده می‌شود در سال ۲۰۲۴ از سوی وزارت بازرگانی ایالت کانزاس به شرکت هیدروگراف کلین پاور داده شد که در فناوری گرافن پیشگام است.

جوایز نوآوری کسب و کار کانزاس به شرکت‌هایی داده می‌شود که در اقتصاد منطقه خود مشارکت قابل توجهی داشته و تاثیرگذاری بالایی داشته باشند. شرکت هیدروگراف به دلیل کار پیشگامانه خود در فناوری گرافن و استانداردهای جدیدی که برای این صنعت به ارمغان آورده، بسیار شناخته شده است.

برای دریافت این جوایز، ۳۴۶ نامزد در ۹ گروه مختلف برگزیده شده بودند که هیدروگراف به دلیل رهبری خود در پیشرفت فناوری در بین نامزدها موفق به دریافت جایزه شد.

کجیرستین برور مدیرعامل شرکت هیدروگراف کلین‌پاور می‌گوید: «انتخاب شدن به عنوان برنده این جایزه نشان‌دهنده مسیر صحیح ما در بخش نوآوری است، نوآوری که منجر به ثبت پتنت در آمریکا و کشورهای دیگر شده است. ما مفتخریم که این جایزه را از وزارت بازرگانی کانزاس دریافت می‌کنیم، که تعهد ما را برای سرمایه‌گذاری در این فناوری افزایش می‌دهد.»

این شرکت به تازگی دو پتنت در آمریکا به ثبت رسانده که مربوط به میکروکره‌های شیشه‌ای توخالی با روکش گرافنی می‌شود. پوسته‌های شیشه‌ای به طور معمول کمتر از ۱۰۰ میکرومتر عرض دارند، بنابراین گرافن نانومقیاس که روی این کره‌ها قرار می‌گیرد، چگالی و وزن کم آن‌ها را حفظ می‌کند. این حباب‌های شیشه‌ای سفید و عایق بوده که آن‌ها را به پودر رسانای الکتریکی و حرارتی تبدیل می‌کنند. این کره‌های  شیشه‌ای در حال حاضر به رزین‌ها و مواد پلاستیکی اضافه شده و مقداری از مواد اصلی را با هوا و یک شیشه کوچک جایگزین می‌کنند. انجام این کار می‌تواند وزن را تا ۶۰ ٪ کاهش دهد. فرآیند انفجار هایپریون  ثبت شده این شرکت به‌دلیل مصرف کم انرژی و عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای، گرافن با کیفیت بالا را با هزینه کمتر و روشی سازگار با محیط‌ زیست ارائه می‌دهد. هیدروگراف کلین پاور، گرافن و مواد دیگر را با استفاده از فناوری خود یعنی سیستم انفجار هایپریون، تولید می‌کند. این فناوری برای مقیاس تجاری ایده‌آل است. شرکت هیدروگراف کلین پاور به‌طور فعال فرآیند اختصاصی و انحصاری خود را برای تولید گرافن، هیدروژن و سایر مواد راهبردی با قیمتی رقابتی و اثرات منفی محیط‌ زیستی اندک تجاری‌سازی کرده است. محصولات این خط تولید جدید شامل گرافن فراکتال استاندارد، یک ماده افزودنی است که برای افزایش استحکام، مقاومت در برابر آب، انعطاف‌پذیری، رسانایی الکتریکی استفاده می‌شود و «گرافن واکنشی» محصول اختصاصی دیگر این شرکت با ویژگی‌های منحصر به فرد است.