اختصاص یک‌میلیارد دلار برای راه‌اندازی کارخانه باتری لیتیوم گوگرد

اختصاص یک‌میلیارد دلار برای راه‌اندازی کارخانه باتری لیتیوم گوگرد

شرکت لایتن که گرافن سه‌بعدی را در ساخت باتری لیتیوم گوگرد به کار گرفته از راه‌اندازی کارخانه تولید باتری لیتیوم گوگرد با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار خبر داد.

لایتن (Lyten)، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانوباتری، اعلام کرد که قصد دارد بیش از یک میلیارد دلار برای ساخت اولین کارخانه باتری لیتیوم-گوگرد جهان سرمایه‌گذاری کند. این تاسیسات در نزدیکی رنو، نوادا قرار خواهد گرفته و توانایی تولید تا ۱۰ گیگاوات ساعت باتری در سال را خواهد داشت. فاز اول این کارخانه قرار است در سال ۲۰۲۷ ره‌اندازی شود.

فرآیندهای اختصاصی لایتن کربن را از متان گرفته و به گرافن سه‌بعدی تبدیل می‌کند و از این ماده برای توسعه کاربردهای کربن‌زدایی استفاده می‌نماید. لایتن بیش از ۴۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری از شرکت‌هایی از جمله Stellantis، FedEx، Honeywell، Walbridge، صندوق سرمایه‌گذاری اروپا و صندوق آینده لوکزامبورگ دریافت کرده است.

کارخانه لایتن مواد فعال کاتدی (CAM) و آندهای فلزی لیتیوم و مونتاژ کامل سلول‌های باتری لیتیوم سولفور را در هر دو فرمت استوانه‌ای و کیسه‌ای تولید خواهد کرد. لایتن از ماه می ۲۰۲۳ در مرکز آزمایشی نیمه‌خودکار خود در سن خوزه، کالیفرنیا، آندهای فلزی CAM و لیتیوم تولید کرده و باتری‌ها را نیز مونتاژ می‌کند.

سلول‌های لیتیوم سولفور لایتن دارای چگالی انرژی بالایی هستند که تا ۴۰ درصد سبک‌تر از لیتیوم یون و ۶۰ درصد سبک‌تر از باتری‌های لیتیوم آهن فسفات (LFP) هستند. با فرمولاسیون Lyten 3D Graphene® در سطح مولکولی و افزودن آن به فرمولاسیون Li-S اختصاصی خود، لایتن می‌تواند توانمندی‌ این باتری‌ها را بهبود دهد. علاوه بر این، باتری‌های توسعه یافته با این فناوری، دما و ایمنی عملکرد استثنایی، چرخه عمر بیش از ۱۴۰۰ چرخه و کمترین میزان انتشار کربن را در بین باتری‌های موجود در بازار ارائه می‌کنند.

تأسیسات برنامه‌ریزی شده ۱٫۲۵ میلیون فوت مربعی، واقع در محوطه‌ای به مساحت ۱۲۵ هکتار در پارک ایرلوجستیکی رنو، در ابتدا ۲۰۰ نفر را استخدام خواهد کرد که با ظرفیت کامل، نیروی انسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.