تقاضا برای ماسک‌نانو در جامعه پزشکی و دندانپزشکی بالا است

تقاضا برای ماسک‌نانو در جامعه پزشکی و دندانپزشکی بالا است

شرکت کانادایی زنتک از فروش ماسک‌های نانو در ۳۳ کشور جهان به ویژه در بخش پزشکی و دندانپزشکی خبر داد.

هر چند همه‌گیری کرونا تا حد زیادی در جهان فروکش کرده است اما نیاز به ماسک هنوز به میزان قابل توجهی وجود دارد. شرکت زنتک (Zentek Ltd)، یکی از تولیدکنندگان ماسک نانویی در کانادا، که در اوج همه‌گیری کرونا ماسک‌های تقویت شده با گرافن را به بازار عرضه می‌کرد، از تقاضای قابل توجه به این ماسک‌های نانویی خبر داد. این ماسک‌ها به دلیل بهره‌مندی از گرافن، دارای خواص ضدمیکروبی است. در فضاهای سرپوشیده پرخطر، مانند بیمارستان‌هایی که پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و بیماران ماسک‌های جراحی دارند و روزانه در معرض باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناک قرار می‌گیرند، ماسک دارای روکش Zenguard می‌تواند محافظت بیشتری برای کاربر به دنبال داشته باشد.

شرکت زنتک اعلام کرد که این ماسک‌ها در حال حاضر توسط جامعه پزشکی و دندانپزشکی کانادا استفاده می‌شود و شرکت هنری شاین به توزیع این ماسک‌ها کمک شایانی کرده است. با همکاری شرکت هنری شاین و توزیع این محصول در کانادا و دیگر کشورها، اکنون این ماسک‌های نانویی در جامعه پزشکی و دندانپزشکی در ۳۳ کشور به کار گرفته می‌شوند.

زنتک به شناسایی فرصت‌ها در سایر بازارها از جمله در حوزه زیبایی و در بازارهای بین‌المللی مراقبت‌های بهداشتی و دندانپزشکی ادامه می‌دهد، جایی که انتظار می‌رود تقاضا برای ماسک‌های جراحی در درازمدت پایدارتر باشد.

این شرکت برای مجوز بازاریابی و فروش ماسک‌های جراحی ZenGUARD خود در آمریکا به سازمان غذا و دارو (FDA) درخواست داده است. FDA اطلاعات بیشتری در مورد ZenGUARD درخواست کرده و شرکت زنتک در حال حاضر در حال ارزیابی درخواست‌ها و اطلاعات  مورد نیاز FDA است.

بررسی‌هایی که پیش از این انجام شده، نشان می‌دهد ماسک با روکش Zenguard بیش از ۹۹٫۹۹ ٪ اثربخشی ضدباکتریایی پس از ۱ ساعت را نشان می‌دهد که در آن ۲۶۰،۰۰۰ واحد تشکیل کلونی Escherichia Coli  (CFU) به زیر ۱۰۰ CFU کاهش می‌یابد. در نمونه‌های ماسک کنترل نشده ، ۱۲۰،۰۰۰ CFU از این نوع باکتری، در مدت ۱ ساعت به ۲٫۵ میلیون و در ۸ ساعت ۱٫۱ میلیارد باکتری رشد می‌کنند. ماسک با روکش Zenguard پس از ۱ ساعت در برابر H۱N۱ و ۹۹٫۷ ٪ و پس از ۸ ساعت، ۸۶٫۷ ٪ اثربخشی ضد ویروسی را نشان داد.