برگزاری اختتامیه جشنواره دانش‌آموزی اکسیر با معرفی طرح‌‏های برتر فناوری نانو

برگزاری اختتامیه جشنواره دانش‌آموزی اکسیر با معرفی طرح‌‏های برتر فناوری نانو

سومین دوره جشنواره دانش‌آموزی اکسیر با مشارکت ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو و سایر نهادهای فعال در حوزه پژوهش‏‌های دانش ‌آموزی برگزار شد.

فراخوان سومین دوره جشنواره اکسیر در دی ماه ۱۴۰۲ انجام شد و دانش‌آموزان تا ۱۵ اردیبهشت فرصت داشتند طرح‌های خود را برای دبیرخانه ارسال کنند. نتایج مرحله مقدماتی در هفته اول خرداد و مرحله نهایی در هفته اول مرداد ماه اعلام شد. رویداد مدرسه تابستانه اکسیر و اختتامیه جشنواره در تاریخ ۱۶ الی۲۰ مردادماه (۵روز) با حضور بیش از۶۰ نفر از دانش‌آموزان برگزیده از ۱۲ استان کشور به همراه خانواده‏‌هایشان و همراهی اساتید و نخبگان الهام‌بخش کشور در عرصه‌های نوآوری و اختراع در محل دانشگاه صنعتی شریف با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه برگزار شد.

در مرحله اول بیش از ۲۰۰۰ طرح از ۵۰۰۰ دانش‌آموز از ۲۸ استان به دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی کمیته ارزیابی، در مرحله مقدماتی ۲۳۰ طرح انتخاب شدند. از این تعداد ۵۰ طرح در حوزه فناوری نانو برگزیده مرحله مقدماتی شدند.

در مرحله نیمه‌نهایی ۴۲ طرح در تمامی محورها از ۶۵ دانش‌آموز از ۱۲ استان، برای حضور در مدرسه تابستانه اکسیر دعوت به عمل آمد. این مرحله در تاریخ ۱۶ تا ۲۰ مردادماه در محل پژوهشکده علوم و فناوری‌­های انرژی، آب و محیط زیست شریف برگزار شد. از ۴۲ طرح نهایی محور راه یافته به مدرسه تابستانه، ۳ طرح در حوزه فناوری نانو بود که مشخصات این طرح‌ها به شرح زیر است:

دبیرخانه جشنواره از طرح‌های برتر با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر نمود.