انتشار گزارش صنعتی کاربرد نانوکاتالیست‌های انتقال آب - گاز بر افزایش خلوص هیدروژن

انتشار گزارش صنعتی کاربرد نانوکاتالیست‌های انتقال آب – گاز بر افزایش خلوص هیدروژن

گزارش صنعتی کاربرد نانوکاتالیست‌های انتقال آب – گاز بر افزایش خلوص هیدروژن منتشر شد.

گزارش صنعتی کاربرد نانوکاتالیست‌های انتقال آب – گاز بر افزایش خلوص هیدروژن از مجموعه گزارش‌های صنعتی حوزه نانوکاتالیست‌ها و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی منتشر شد.
از سرفصل‌های این گزارش، می‌توان به بررسی اهمیت تولید هیدروژن، نقش نانوکاتالیست‌ها در واکنش انتقال آب-گاز، نانوکاتالیست‌های WGS دما پایین بر پایه مس، فناوری نانو برای بهبود نانوکاتالیست‌های WGS، معرفی نانومحصولات و نانوکاتالیست‌های داخلی، و نیز بررسی بازار داخلی و جهانی نانوکاتالیست‌ها اشاره کرد.
به طور کلی، فرآیند انتقال آب-گاز (WGS)، یکی از قدیمی‌ترین واکنش‌های کاتالیستی ناهمگن است که در صنعت برای تولید هیدروژن با خلوص بالا و کاهش کربن مونوکسید از گاز سنتز به کار می‌رود. واکنش WGS شامل واکنش بین CO و آب روی یک کاتالیست مناسب برای غنی‌سازی مخلوط گازی با H2 است. واکنش انتقال آب-گاز در حال حاضر به طور گسترده برای تولید هیدروژن از کربن فسیلی و همچنین از ذخایر زیست‌توده تجدیدپذیر استفاده می‌شود.
با توجه به اهمیت نانوکاتالیست انتقال آب-گاز دما پایین برای کشور و محدودیت‌هایی که در تأمین آن وجود دارد، شرکت گسترش فناوری خوارزمی یکی از شرکت‌های نانوفناور و توانا است که این نوع نانوکاتالیست در آن بومی‌سازی شده است. شرکت دانش‌بنیان گسترش فناوری خوارزمی با بیش از ۱۵ سال سابقه پژوهش و فناوری، فعالیت خود را در جهت توسعه دانش فنی تولید نانوکاتالیست‌های صنعتی در ایران، رسماً از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده و در حال حاضر موفق به تولید طیف گسترده‌ای از نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی مورداستفاده در صنعت فولاد، پالایش و پتروشیمی شده است.
شایان ذکر است علاوه بر نانوکاتالیست انتقال آب-گاز دما پایین، انواع نانوکاتالیست‌های ریفرمینگ احیای مستقیم، انواع نانوکاتالیست ریفرمینگ دارای کاربرد در پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی، نانوکاتالیست اتوترمال، نانوکاتالیست انتقال آب-گاز دما بالا، نانوکاتالیست‌های پیش‌ریفرمینگ، نانوکاتالیست‌های متاناسیون، نانوکاتالیست‌های سنتز متانول و نانوکاتالیست‌های هیدرو دی‌سولفوریزاسیون از دیگر نانومحصولات این شرکت است.
گزارش صنعتی کاربرد نانوکاتالیست‌های انتقال آب – گاز بر افزایش خلوص هیدروژن از این لینک (INDnano.ir/18622)، بطور رایگان قابل دانلود است.)
علاقمندان جهت دسترسی به سایر محتواهای صنعتی، می‌توانند به بخش گزارش‌های صنعتی در پایگاه اینترنتی رسانه نانو و صنعت به نشانی INDnano.ir مراجعه نمایند. همچنین برای همکاری در تدوین محتواهای صنعتی و تخصصی، از طریق رایانامه ترویج صنعتی ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو، به شناسه با این بخش مکاتبه نمایند.