کارسوق ملی فراگیر توانمند رویداد مشترک سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و ستاد نانو

کارسوق ملی فراگیر توانمند رویداد مشترک سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و ستاد نانو

دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه (مدارس سمپاد و غیر سمپاد) تا ۶ آذرماه فرصت دارند تا در کارسوق ملی فراگیر مسابقه توانمند؛ یک رقابت هیجان‌انگیز ملی با موضوع فناوری نانو ثبت‌نام کنند.

این رویداد توسط باشگاه نانو و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود. تاکنون پنج دوره از این مسابقه برگزار شده و ششمین دوره آن در قالب کارسوق و با همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می‌شود.

کارسوق«مسابقه ملی توانمند»به گونه‌ای طراحی شده است که ضمن آشنا نمودن دانش‌آموزان با مباحث پایه‌ای و نظری در حوزه علوم و فناوری نانو و آموزش کار آزمایشگاهی در این زمینه، آن‌ها راتشویق به انجام پروژه‌های آزمایشگاهی و انجام پژوهش با هدف شرکت در جشنواره خوارزمی می‌کند. اکنون۹۲مرکز آزمایشگاهی در سطح کشور به تجهیزات عمومی و تخصصی فناوری نانو برای دانش‌آموزان مجهز شده است. وجود این مراکز بستر مناسبی برای اجرای هر چه بهتر این مسابقه است.

  • کلیه متقاضیان شرکت در مسابقه می‌بایست شاغل به تحصیل در مقطع متوسط اول و دوم باشند.
  • ثبت‌نام دانش‌آموزان از طریق دبیرخانه و با هزینه هر نفر ۲۵۰ هزار تومان از ۲۸ مهر تا ۶ آذر ۱۴۰۳ از طریق سامانه https://tavan.sampad.gov.ir انجام می‌شود.

مراحل اجرا:

۱. کلاس‌های مجازی آشنایی با فناوری نانو

۲. انجام آزمایش و آزمون تستی

۳. رقابت ۳۰ تیم برگزیده در اردوی عملی در تهران