سولیدیون تکنولوژی (Solidion Technology) اعلام کرده سیستم شارژ سریع و خنک کننده باتری با گرافن را ایجاد میکند.
فناورینانو یکی از گلوگاههای صنعت خودروهای برقی را رفع میکند
این شرکت به تازگی از ارائه سامانهای برای شارژ۵ دقیقهای باتریها خبر داد که در آن از گرافن استفاده شده است. این سامانه برای طیف وسیعی از باتریهای لیتیم قابل استفاده است.
اضطراب دامنه، واژهای است که به ترس کاربران از اینکه باتری یک وسیله نقلیه الکتریکی (EV) ممکن است در طی یک سفر تخلیه شود، گفته میشود که مدتهاست دلیل اصلی عدم تمایل مصرف کنندگان به خرید وسایل نقلیه الکتریکی در نظر گرفته می شود. این مسئله با این تصور تشدید می شود که باتری های وسایل نقلیه الکتریکی معمولاً زمان بیشتری نسبت به سوخت گیری وسایل نقلیه موتور احتراق داخلی (ICEV) برای شارژ نیاز دارند. برای رقابت با ICEV ، شارژ سریع وسایل نقلیه الکتریکی باید مستقل از آب و هوا باشد تا با سوخت گیری یک ماشین بنزینی قابل مقایسه باشد. تغییرات در دما در مناطق مختلف جغرافیایی و فصول در شارژ سریع باتری های وسایل نقلیه الکتریکی چالش ایجاد می کند، زیرا باتریها می توانند بسیار متفاوت رفتار کنند. هیچ یک از باتری های وسایل نقلیه الکتریکی امروزی اجازه شارژ سریع در دمای پایین را نمی دهند. بنابراین مدیریت گرما در باتری میتوانید کلید حل این مشکل باشد. از این روش شرکت سولیدین به سراغ این فناوری رفته است.
این فناوری از یک پخش کننده گرمای مبتنی بر گرافن استفاده می کند تا به سرعت گرما را از باتری برای گرم کردن آن قبل یا در هنگام شارژ سریع حرکت دهد. همچنین دارای یک سیستم خنک کننده است که هنگام استفاده از باتری ، مانند هنگام تغذیه دستگاه یا وسیله نقلیه برقی، شروع به کار میکند. پخش کننده گرما برای خنک کردن کارآمد، گرما را به سیستم خنک کننده منتقل می کند. در هنگام تخلیه، این سیستم برعکس عمل می کند. گرافن، با هدایت حرارتی بالا (۵،۳۰۰ W/m-k) ، بسیار مؤثرتر از مس است که دارای هدایت کمتری (۴۱۰ W/m-K) است و چهار برابر سنگین تر است. هدف سولیدیون تکنولوژی تجاری سازی کامل این فناوری در ۲-۳ سال آینده است.