همایش یکروزه – گام بعدی، تکمیل چرخه فناوری‌نانو – در دانشگاه امیر کبیر

همایشی با عنوان – گام بعدی، تکمیل چرخه فناوری‌نانو – دوشنبه هشتم خرداد ماه سال جاری از ساعت ۱۴ الی ۱۸ در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی امیر کبیر با حضور برخی از مسئولان بلند پایه نظام و با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانوتوسط بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

همایشی با عنوان “گام بعدی، تکمیل چرخه فناوری‌نانو” دوشنبه هشتم خرداد ماه سال جاری از ساعت ۱۴ الی ۱۸ در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی امیر کبیر با حضور برخی از مسئولان بلند پایه نظام و با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، توسط بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.
هدف از برگزاری این همایش، تبیین جایگاه کشور در فناوری نانو برای محققان و دانشگاهیان است. چرا که متاسفانه محققان، بویژه دانشگاهیان بدون در نظر داشتن هدف تولید ثروت، اقدام به پژوهش در زمینه فناوری‌نانو نموده‌اند که این امر در زندگی افراد جامعه تاثیری نخواهد داشت. در راستای دستیابی به این هدف در این همایش راجع به اهمیت برنامه‌ریزی کلان فناوری‌نانو، رویکرد و مسیر حرکت در دستیابی مطلوب به فناوری نانو، مدیریت فناوری و کاربردهای آینده نگاری در توسعه فناوری، روند تجاری سازی ایده ها در حوزه فناوری نانو، تحلیل پتنت و اهمیت آن در توسعه فناوری نانو صحبت خواهد شد. جدول سخنرانی‌های این همایش به نحو زیر می‌باشد:

موضوع سمت سخنران برنامه
پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت قرآن افتتاحیه
خوشامدگویی رئیس دانشگاه  صنعتی امیرکبیر دکتر رهایی
اهداف همایش و

اهداف کمیته

دبیر همایش  حسن فرخزاد
اهمیت برنامه­ریزی کلان در فناوری نانو مقام مسئول سخنرانی اول
راهبردهای اجرایی (استراتژی و مسیر حرکت در دستیابی مطلوب به فناوری نانو) مدیر کارگروه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دکتر سرکار سخنرانی دوم
معرفی دستاوردهای کمیته نانوفناوری بسیج علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر پخش کلیپ
مدیریت فناوری و کاربردهای آینده­نگاری  در توسعه فناوری مدیر فناوری مرکز آینده پژوهی دفاعی مهندس اسلامی سخنرانی سوم
روند تجاری­سازی  ایده­ها در حوزه فناوری نانو مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف مهندس ناصربخت سخنرانی چهارم
تحلیل پتنت و اهمیت آن در توسعه فناوری  نانو رتبه اول کنکور دکترای نانو دانشگاه تهران و فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر مهندس کفایتی کارگاه
اهدای جوایز به نخبگان فناوری‌های نو اختتامیه
قرائت پیام پایانی همایش