حمایت مالی NIST از تحقیقات نانو دانشگاه Maryland

سازمان ملی استاندارد و فناوری (NIST)، وابسته به وزارت بازرگانی ایالات متحده، در یک برنامه مشترک با دانشگاه Maryland برای ارتقاء سیستم‌های اندازه‌گیری مورد استفاده در تحقیقات نانو، به مدت پنج سال و هر ساله ۵/۱ میلیون دلار به بخش تحقیقات این دانشگاه کمک می‌کند.

سازمان ملی استاندارد و فناوری (NIST) ، وابسته به وزارت بازرگانی ایالات متحده، در یک برنامه مشترک با دانشگاه مریلند برای ارتقای سیستم‌های اندازه‌گیری مورد استفاده در تحقیقات نانو، به مدت پنج سال و هر ساله ۱٫۵میلیون دلار به بخش تحقیقات این دانشگاه کمک می‌کند.
این برنامه، جدیدترین مورد از تلاش‌های مشترک بین دانشگاه مریلند و NIST است. این دو نهاد، سال گذشته، مرکز مشترکی به نام مرکزUM-NIST برای نانوساخت و فن ‌اندازه‌گیری تأسیس کرده‌اند. این سرمایه‌گذاری مشترک به منظور توسعه علوم و فناوری تولید محصولات نانو انجام شده است.
بخش اعظم ۱٫۵ میلیون دلار فوق‌الذکر برای حمایت از مهندسان و دانشمندان فعال در مرکز نانوی دانشگاه مریلند و مرکز جدید علوم و فناوری‌نانوی NIST و بخشی دیگر از این مبلغ برای حمایت و آموزش اساتید جوان دانشگاه و محققان فوق دکتری و همچنین تسریع در توسعه مرکز جدیدالتأسیس علوم و فناوری‌نانو، وابسته به NIST، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
NIST می‌کوشد تا با توسعه ابزارهای اندازه‌گیری و ایجاد استانداردهای لازم، توانایی‌های بالقوه فناوری‌نانو را به کالاهای در دسترس تبدیل کند. همکاری بین NIST و دانشگاه مریلند نیز در همین راستا می‌باشد.