کالیفرنیا، رتبه نخست سرمایه‌گذاری ریسک پذیر ایالات متحده

نشریه Small Times در شماره جولای / آگوست ۲۰۰۶، آمار سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر در بخش فناوری‌نانوی ایالت‌های مختلف آمریکا را منتشر کرده است. طبق این آمار ایالت کالیفرنیا با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلار مقام اول را کسب کرده است.

نشریه Small Times در شماره جولای / آگوست ۲۰۰۶، آمار سرمایهگذاری خطرپذیر در بخش فناورینانوی ایالتهای مختلف آمریکا را منتشر کرده است.
همان‌طور که مشاهده می‌شود، کالیفرنیا در جایگاه نخست قرار دارد. در این ایالت هم پول و هم علاقه کافی به فناوری‌نانو وجود دارد. معمولاً سرمایه‌گذاران ریسک پذیر، علاقمند به برگشت سریع سرمایه خود هستند، اما در کالیفرنیا سرمایه‌گذاران نسبت به سودآوری طرح‌های بلندمدت نانو نیز اطمینان خاطر دارند.
این نشریه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵، را بررسی کرده است که یک رشد تدریجی را نشان می‌دهد، اما سهم مناطق مختلف در سرمایه‌گذاری به شدت تغییر کرده است، به طوریکه این تغییرات از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ به طور مشهود قابل مشاهده است. آیا این تغییر نتیجه سرمایه‌های کوچک است یا دلیل مهمتری مانند کاهش اعتماد نسبت به برخی شرکت‌ها است؟
به گفته یکی از سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر، علی‌رغم وجود مبالغ هنگفت آماده برای سرمایه‌گذاری، مشکلی که برای سرمایه‌گذاری در بسیاری از شرکت‌های نانو وجود دارد این است که شرکت‌های نانو از دانش قابل توجهی برخوردارند ولی درک روشنی از تولید و تجارت ندارند.
ردیف ایالت میزان سرمایه گذاری
(ارقام برحسب میلیون دلار)
۱ California ۱۰۰٫ ۰
۲ Massachusetts ۲۹٫ ۱
۳  Texas ۸٫ ۱
۴   Missouri ۷٫ ۵
۵   Michigan ۶٫ ۶
۶ North Carolina ۶٫ ۴
۷    Wisconsin ۶٫ ۲
۸ Arizona ۵٫ ۷
۹ Rhode Island ۵٫ ۴
۱۰   Maryland ۴٫ ۹