نگرانی جامعه علمی آلمان نسبت به نانوکالای مصرفی دیگر

هنوز بحث‌ها و نگرانی‌ها دربار&#۱۷۲۸ اثرات سوء بهداشتی احتمالی اسپری دفاعی Magic-nano (که در واقع بر خلاف نام خود، نه سحرآمیز است و نه به فناوری‌نانو مربوط می شود) به پایان نرسیده، که خبر از تولید کالای مصرفی جدیدی در حوزه نانو می رسد.

هنوز بحث‌ها و نگرانی‌ها درباره اثرات سوء بهداشتی احتمالی اسپری دفاعی Magic-nano (که در واقع بر خلاف نام خود، نه سحرآمیز است و نه به فناوری‌نانو مربوط می شود) به پایان نرسیده، که خبر از تولید کالای مصرفی جدیدی در حوزه نانو می رسد.
اینبار، نگرانی ها به خطرات بهداشتی این کالا مربوط نمی شود بلکه نکته ای که وجود دارد شایعات فراوانی است که درباره فواید و اثرات مفید نانوذرات بر سلامتی انسان، با پیدایش این محصول جدید مطرح شده است.
شرکت آلمانی Neosino AG مکمل غذایی جدیدی به نام Nanosilimagnaتولید و روانه بازار کرده که گفته می‌شود دارای نانو ذرات nm 10-3 از کلسیم، منیزیم و سیلیسیوم است. به ادعای این شرکت این نانوذرات از قابلیت جذب بسیار بالاتر ی نسبت به دیگر اشکال فیزیکی همین عناصر غذایی برخوردارند.
اما هفته نامه آلمانی اشپیگل در گزارش رسمی خود، اعلام داشت این ادعا صحت نداشته و نه تنها قابلیت جذب این مواد بهتر از مواد موجود نیست، بلکه حتی جذب منیزیم موجود در این محصول بدتر از محصولات موجود فعلی است، با این وجود، قیمت هر ۴۵ گرم از این محصول تقریبا ۴۹٫ ۹ یورو (۶۰ دلار) بوده ولی قرص‌های بازاری فعلی هر ۹۰ گرم آن ۶۰/۰ یورو است.