توسعه بخش ماشین آلات صنعتی کشور تایوان با استفاده از فناوری نانو

به گفته نماینده سازمان ماشین آلات تایوان (TAMZ) میزان سرمایه‌گذاری در بخش ماشین آلات مرتبط با زیست فناوری و فناوری نانو در سال ۲۰۰۷ به ۳۲۵ میلیون دلار خواهد رسید بنابراین آینده بسیار روشنی برای فناوری نانو در این حوزه وجود دارد.

 کشور تایوان تلاش می‌کند تا به پنجمین کشور بزرگ دنیا در تولید ماشین‌آلات صنعتی تبدیل گردد.در راستای این امر و جهت حفظ رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی دولت تایوان توجه ویژه‌ای به فناوری نانو دارد.
شرکت‌های ماشین سازی تایوان اخیرا یک فناوری پیشرفته‌ای را برای ماشین ‌آلات خطی توسعه داده‌اند.کارایی ماشین آلات خطی جدید نسبت به مدل‌های رایج دو تا سه برابر بیشتر است.به علاوه شرکت‌های تایوانی از طریق تحقیق و توسعه حمایتی، موفق به دستیابی به فناوری ماشین آلات دقیق، ماشین‌آلاتCNC،ماشین آلات آردسازی و ماشین آلات ریخته گری شده اند.دولت توجه زیادی به توسعه فناوری های نو نموده است لذا در راستای این امر فناوری نانو گام بعدی توسعه قلمداد می‌شود.
به گفته نماینده سازمان ماشین آلات تایوان (TAMZ) میزان سرمایه‌گذاری در بخش ماشین آلات مرتبط با زیست فناوری و فناوری نانو در سال ۲۰۰۷ به ۳۲۵ میلیون دلار خواهد رسید،بنابراین آینده بسیار روشنی برای فناوری نانو در این حوزه وجود دارد.
دولت تایوان هم اکنون در حوزه فناوری نانو سرمایه‌گذاری کلانی انجام داده است. بر اساس برنامه ۶ ساله دولت تایوان که از سال ۲۰۰۳ آغاز شده است برنامه ریزی شده است تا ۲۱ میلیون دلار تایوان برای توسعه فناوری نانو اختصاص یابد.
پیش‌بینی می‌شود که ارزش تولیدات بخش فناوری نانوی تایوان در سال ۲۰۰۸ به ۳۰ میلیارد دلار آمریکا برسد.