ساخت نمایشگرهای مسطح روشن‌تر با دستکاری نانومقیاس

فناوری جدید نوری که به تازگی در braggone فنلاند ابداع شده به سازندگان صفحات تخت اجازه می‌دهد تا کارآیی محصولات خود را افزایش دهند. این فناوری جدید می‌تواند در تلویزیون‌های صفحه تخت و صفحه نمایش وسایل ارتباطی متحرک سبب شفافیت بالا و مصرف انرژی کمتر ‌شود.

 فناوری جدید نوری که به تازگی در braggone فنلاند ابداع شده به سازندگان صفحات تخت اجازه می‌دهد تا کارآیی محصولات خود را افزایش دهند. این فناوری جدید می‌تواند در تلویزیون‌های صفحه تخت و صفحه نمایش وسایل ارتباطی متحرک سبب شفافیت بالا و مصرف انرژی کمتر ‌شود.
Luxon نسل جدید نمایشگرها وابزار‌های الکترونیک نوری انعطاف پذیر می‌باشند. این مواد در ساخت اجزای بسیار ریز، مانند بازتابنده‌ها و استخراج کننده‌های کوچک مورد استفاده در صفحه نمایش به کار می‌روند. این گروه ترکیبی از فرآیندهای شیمیایی را برای تولید مواد نوری مناسب مانند اجزای راهنما و اتصالی نوری، بازتابنده‌ها و بلورهای فوتونی ضد بازتابش که در نمایشگرهای صفحه تخت (FDP) به کار می‌برند. کارایی نوری صفحات، با استخراج نور از فیلم‌‌های نوری افزایش می‌یابد زیرا فرآیند کم شدن فوتون‌ها درون و بین لایه‌های مختلف FPD، حذف می‌شود.
Ari Karkkainen یکی از ابداع کنندگان این فناوری و مدیر بخش تحقیق و توسعه براگون در این باره گفت: پیشتر، این لایه‌های الکتریکی ونوری در فرآیند‌های خلأ دما بالای گران قیمت با الگودهی پیچیده با هم تر کیب می‌شدند. با استفاده از فناوری جدید، پوشش دهی و الگودهی، با فرآیند‌های غیر خلأ دما پایین امکان پذیر است. پوشش دهی در این روش با استفاه از مایع مورد استفاده در روش‌های قبلی انجام می‌پذیرد، بنابراین می‌توان پوشش دهی را با استفاده از مدار‌های یکپارچه استاندارد و ابزار‌های صنعتی تولید صفحه تخت و حتی تجهیزات چاپ معمولی انجام داد. »
وی افزود: « این مواد می‌توانند به عنوان زیر اجزا، لایه‌ها و نانوساختارها در ساخت FPD و شیوه‌های یکپارچه‌سازی استفاده شوند. این مواد می‌توانند در گستره وسیعی از محصولات مانند صفحه نمایش‌ گوشی‌های تلفن، نمایشگرهای بلور مایع در رایانه‌های شخصی وحتی تلویزیون‌های صفحه تخت بزرگ به کار گرفته شوند. همچنین این مواد می‌توانند در نمایش‌‌دهنده‌های انعطاف پذیر و فرآیند‌های اپتوالکترونیک به کار گرفته شوند و ابزاری بالقوه برای بهبود کارآیی نوردهی حالت جامد مانند LED باشند. »
براگون در این زمینه با مرکز اپتیک و الکترونیکِ قابل چاپِ مرکز تحقیقات فنی VTT که متخصص فرآیند‌های الکترونیک‌نوری غلطک به غلطک می‌باشند و در فنلاند قرار دارد، همکاری می‌کند. Arto Maaninen، مدیر VTT در این زمینه گفت: « ما به فرآیند‌های چاپ اصلاح شده‌ای دست یافته‌ایم که به نتایج با کیفیتِ مقرون به صرفه‌ای منجر می‌گردد. ما نشان داده‌ایم که فناوری‌ براگون، تولید ما را به طور قابل ملا حظه ای بهبود می‌بخشد. »
قابلیت تجاری این فناوری مانند صنعت FPD سیر صعودی سریعی به خود گرفته است. این فناوری به سمت تولید نمایشگرهای با ضخامت کمتر، بزرگتر و اندازه درجه وضوح بالاتری در حرکت است. بازارهای اصلی محصولات Luxon با توجه به متمرکز بودن فعالیت‌های FPD در آسیا، در آنجا قرار دارد. گروهی از استفاده کنندگان این فناوری، تولیدکنندگان صفحات LCD,PDP وOLED و فروشنده‌های زیر مجموعه آنها هستند.