علاقه روزافزون به استفاده از محصولات فناوری‌نانو

به گفته پروفسور Steven Currall ، مسئول اجرای تحقیق، در حال حاضر محصولاتی که از فناوری نانو استفاده می‌کنند دارای بازار سالانه‌ای به حجم ۳۰ میلیارد دلار می‌باشند.

بر اساس تحقیقی که توسط مرکز فناوری‌نانو در دانشگاه Rice با همکاری UCL و مدرسه کسب و کار لندن انجام شده است، مصرف‌کنندگان آمریکایی حتی با وجود ریسک‌های بالقوه مربوط به ایمنی وسلامت، علاقمند به استفاده از محصولاتی می‌باشند که فناوری نانو در آنها به کار رفته است. زیرا مصرف‌کنندگان معتقدند که مزایای بالقوه فناوری‌نانو بسیار زیاد است.
این تحقیق بزرگ‌ترین تحقیقی است که تاکنون برای بررسی علاقه و تمایل مصرف‌کنندگان به استفاده از محصولات فناوری نانو انجام شده است. لازم به ذکر است که جامعه آماری این تحقیق ۵۵۰۰ نفر بوده است.
به گفته پروفسور Steven Currall ، مسئول اجرای تحقیق، در حال حاضر محصولاتی که از فناوری نانو استفاده می‌کنند دارای بازار سالانه‌ای به حجم ۳۰ میلیارد دلار می‌باشند. اما این میزان حجم بازار ممکن است به خاطر ملاحظات مربوط به ریسک‌های مرتبط با این محصولات کاهش یابد. وی خاطرنشان می‌کند که آگاه کردن مردم از مزایا و ریسک‌های مربوط به فناوری نانو به صورت شفاف موجب افزایش استفاده از محصولات فناوری نانو توسط مصرف‌کنندگان می‌شود