برگزاری جلسه دفاعیه از پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی شیمی نساجی و علوم الیاف

جلسه دفاعیه از پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان
« کاربرد نانو الیاف تولید شده به روش الکتروریسندگی در فیلتراسیون هوا»
که توسط آقای امیر توکلی با راهنمایی آقایان دکترسعید بازگیر و دکتر ابوسعید رشیدی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات انجام شده است، پنجشنبه ۲۶/۱۱/۸۵ ساعت ۱۲-۳۰/۱۰
در تالار علامه طباطبایی دانشکده علوم انسانی (۲)
برگزار خواهد شد.

 
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد علوم وتحقیقات

دفاعیه از پایان نامه کارشناسی ارشد
عنوان:
« کاربرد نانو الیاف تولید شده به روش الکتروریسندگی در فیلتراسیون هوا»
ارائه دهنده:
امیر توکلی
استاد راهنما:
آقای دکترسعید بازگیر
آقای دکتر ابوسعید رشیدی

زمان:
پنجشنبه ۲۶/۱۱/۸۵ ساعت ۱۲-۳۰/۱۰
مکان:
حصارک-دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات- دانشکده علوم انسانی (۲)- تالار علامه طباطبایی(طبقه هفتم )

علاقه مندان جهت اطلاع از نحوه اعلام زمان دفاعیه پایان نامه‌های خود اینجا را کلیک کنند.
چکیده:
در سالهای اخیر نانو الیاف بسیار ظریف تولید شده بروش الکتروریسی بواسطه خواص منحصر بفردی که دارند، کاربردهای زیادی در صنایع مختلف پیدا کرده‌اند که از جمله آنها می توان استفاده در فیلترهای هوای مختلف اشاره نمود. پروژه حاضر با توجه به اهمیت علمی و کاربردی این موضوع جهت بررسی متغیرهای موثر بر فیلتراسیون لایه الیاف نانو تعریف شده است. از آنجا که الیاف نانو استحکام لازم را جهت استفاده به تنهائی ندارند، لازم است در ترکیب با یک لایه نگهدارنده استفاده شوند. لذا الیاف نانو بر روی نگهدارنده هائی ازجنس فیلتر کاغذی مورد استفاده در فیلتر هوای خودرو پوشش داده شده تا تاثیر آنها در فیلتراسیون مشخص گردد. لایه های مختلفی ازالیاف نانو با ضخامت و قطر مختلف بوسیله فرآیند الکتروریسی برروی کاغذ پوشش داده شده و با استفاده از دستگاه آزمون فیلتری که برای اینکار و در همین پروژه طراحی و ساخته شد، مورد آزمون قرار گرفتند.
نتایج بدست آمده نشان دادند که الیاف نانو قابلیت بسیار خوبی در فیلتراسیون ذرات گرد و غبار میکرونی داشته و از راندمان بسیار بالاتری نسبت به فیلترهای کاغذی متداول برخوردارند. مکانیزم فیلتراسیون با لایه الیاف نانو از نوع سطحی بوده که می توان از این خاصیت جهت طراحی فیلترهای تمیز شونده استفاده نمود.