در طی ۱۴ ماه گذشته و از زمان آغاز پروژه فناوریهای نوظهور که از ماه مارس ۲۰۰۶ آغاز شده است ( هدف پروژه این است که کالاهای تولید شده مبتنی بر فناورینانو را شناسایی و ثبت نماید)، تعداد محصولات مصرفی مبتنی بر فناورینانو بیش از دو برابر شده و تعداد آنها از ۲۱۲ محصول به ۴۷۵ عدد افزایش یافته است.
مروری بر بازار محصولات مصرفی فناوری نانو
در طی ۱۴ ماه گذشته و از زمان آغاز پروژه فناوریهای نوظهور که از ماه مارس ۲۰۰۶ آغاز شده است ( هدف پروژه این است که کالاهای تولید شده مبتنی بر فناورینانو را شناسایی و ثبت نماید)، تعداد محصولات مصرفی مبتنی بر فناورینانو بیش از دو برابر شده و تعداد آنها از ۲۱۲ محصول به ۴۷۵ عدد افزایش یافته است. پوشاک و محصولات آرایشی بیشترین رشد را داشته و تعداد محصولات آنها به ترتیب به ۷۷ و ۷۵ عدد رسیده است. تعداد محصولات صنعت نوشیدنیها و غذا نیز از سال گذشته تا کنون بیش از دو برابر شده و تعداد آنها به ۶۱ نوع محصول رسیده است. در میان محصولات مبتنی بر نانومواد، نانوذرات نقره به طور قابل توجهی توسعه در حال حاضر ۲۰ کشور محصولات مصرفی مبتنی بر فناورینانو را عرضه میکنند. استفاده از فناوری نانو در محصولات مصرفی و کاربردهای صنعتی به سرعت در حال
|