امروزه استاندارد سازی مهمترین مقوله در زمینه ایجاد، نگهداری و ارتقاء کیفیت سیستمها، در سطح قابل قبول جهانی میباشد. بنابراین سازمانها و مراکز تحقیقاتی نیز همچون سایر سازمانها دستیابی به استاندارد را از محورهای اساسی فعالیتهای خود، جهت نیل به خود کفائی و همچنین حضور موثر و دراز مدت در عرصه بازار جهانی کسب و کار و دانش قرار دادهاند. در سازمانها و مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاهها بخشی مهم و بزرگی از فعالیتها را در بر میگیرند. از آنجایی که محصول نهایی آنها اهمیت ویژهای در دستاوردهای تحقیقاتی دارد، از دیر باز نقش مدیریت و ایجاد ساز و کارهایی برای کنترل فرآیندها، شناسایی نقاط کنترل کیفی و اطمینان از صحت و دقت نتایج آزمونها، مورد توجه مدیران مراکز تحقیقاتی بوده است.
دریافت استاندارد معتبر بین المللی ایزو ۱۷۰۲۵ توسط پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران
با حمایت و پشتیبانی شبکه |
امروزه استاندارد سازی مهمترین مقوله در زمینه ایجاد، نگهداری و ارتقاء کیفیت سیستمها، در سطح قابل قبول جهانی میباشد. بنابراین سازمانها و مراکز تحقیقاتی نیز همچون سایر سازمانها دستیابی به استاندارد را از محورهای اساسی فعالیتهای خود، جهت نیل به خود کفائی و همچنین حضور موثر و دراز مدت در عرصه بازار جهانی کسب و کار و دانش قرار دادهاند. در سازمانها و مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاهها بخشی مهم و بزرگی از فعالیتها را در بر میگیرند. از آنجایی که محصول نهایی آنها اهمیت ویژهای در دستاوردهای تحقیقاتی دارد، از دیر باز نقش مدیریت و ایجاد ساز و کارهایی برای کنترل فرآیندها، شناسایی نقاط کنترل کیفی و اطمینان از صحت و دقت نتایج آزمونها، مورد توجه مدیران مراکز تحقیقاتی بوده است. افزایش کیفیت خدمات ارائه شده، کسب رضایت بیشتر مشتریان، بهبود از جمله این استانداردها، استاندارد ISO/IEC 17025 میباشد. که یکی از مهمترین ویژگی استاندارد ذکر شده که بکارگیری آن را در |
آزمایشگاههای مرکزی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گروه آزمایشگاههای مرکزی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران به بکارگیری افراد توانمند و ذیصلاح در آزمایشگاه جهت اطمینان از ایجاد انگیزش، ارتقای سطح مهارت و کارایی کارکنان از طریق تعهد نسبت به اعمال رویه حرفهای خوب در ارتباط با خدمات ارائه برآورده سازی الزامات روشهای آزمون مطابق با آخرین آشنایی کلیه پرسنل مربوطه با مستندات کیفیت و بکارگیری کلیه بهبود مستمر در مجموعه فعالیتها و عملکردهای آزمایشگاه پیگیری بموقع و مناسب شکایات رسیده از سوی مشتریان. جهت حصول به موارد فوق، گروه آزمایشگاه¬های مرکزی پژوهشگاه ۱٫ شناسایی عدم قطعیت در نتایج آزمون و گزارش نمودن آن به ۲٫ انطباق گزارشات آزمون با استانداردهای جهانی و پذیرش بهتر ۳٫ افزایش اطمینان از صحت و دقت نتایج ارایه شده توسط آزمایشگاهها ۴٫ بهبود وضعیت نگهداری تجهیزات آزمایشگاه، کاهش خرابیها و ۵٫ مشخص شدن یک برنامه جامع جهت تعمیرات پیشگیرانه، کاهش هزینههای ۶٫ افزایش مهارتها و توانمندیهای کارکنان در انجام آزمونها ۷٫ شناسایی نقاط ضعف در آزمایشگاهها و حذف آنها، با تحلیل ۸٫ ایجاد بهبود مستمر در فعالیتهای آزمایشگاهی ۹٫ افزایش کیفیت خدمات و محصولات دریافتی از پیمانکاران و تأمینکنندگان ۱۰٫ بهبود شرایط محیطی آزمایشگاهها مطابق با استانداردهای بینالمللی ۱۱٫ مشخص شدن دقیق مهارتهای و ضعفهای کارکنان و برنامهریزی ۱۲٫ افزایش بهرهوری از منابع و تجهیزات موجود ۱۳٫ افزایش کمی مشتریان و در آمدهای آزمایشگاهها. از آنجا که کیفیت فرآیندی است بیپایان، شبکه آزمایشگاهی تهیه کننده: مصطفی دستمردی |