پرده‌برداری دانشگاه سن پیترزبورگ از برنامه‌های فناوری نانو

به نقل از سرویس خبری دانشگاه دولتی سن پیترزبورگ، این دانشگاه اولین موسسه‌ی آموزش عالی در روسیه خواهد بود که به تدریس نانوبیولوژی و فناوری نانو می‌پردازد.دانشجویان قادر خواهند بود که این دوره را در طی ۲ سال به پایان برسانند. اساتید زیست‌شناسی و شیمی دانشگاه مسوولیت برگزاری دوره‌ی نانوبیولوژی را بر عهده گرفته‌اند.


به نقل از سرویس خبری دانشگاه دولتی سن پیترزبورگ، این دانشگاه اولین موسسه‌ی آموزش عالی در روسیه خواهد بود که به تدریس نانوبیولوژی و فناوری نانو می‌پردازد.

دانشجویان قادر خواهند بود که این دوره را در طی ۲ سال به پایان برسانند. اساتید زیست‌شناسی و شیمی دانشگاه مسوولیت برگزاری دوره‌ی نانوبیولوژی را بر عهده گرفته‌اند.

به گفته‌ی ماریا شیشوا، استاد زیست‌شناسی و زمین‌شناسی دانشگاه: “روسیه فاقد متخصص در زمینه‌ی نانوبیولوژی می‌باشد. چنین متخصصینی را نمی‌توان در اروپا یا آسیا نیز یافت. دوره‌های درسی نانوبیولوژی به طور مجزا در دانشگاه‌های آمریکا تدریس می‌شوند ولی دانشگاه دولتی سن پیترزبورگ قادر به ارائه‌ی دوره‌ی کامل این رشته می‌باشد.”

نانوبیولوژی به مطالعه کیفیت و عملکرد تعاملات زیستی درون سلول می‌پردازد. این علم جدید به عنوان مبنایی برای تحقیق در زمینه‌ی بیماری ایدز/HIV و همچنین ساخت داروهای جدید برای درمان سرطان و بیماری‌های ژنتیکی به کار می‌رود. روند دیگری که در رشته‌ی نانوبیولوژی وجود دارد، توسعه‌ی محصولات غذایی است که از لحاظ ژنتیکی اصلاح شده‌اند.

دانشگاه مذکور تجهیزات آزمایشگاهی به ارزش ۲۰ میلیون روبل (۸۰۰۰۰۰ دلار) برای آموزش اولین متخصصین نانوبیولوژی روسی خریداری کرده است.