برگزاری سومین همایش سراسری دانشجویی فناوری نانو

همزمان با دهه مبارک فجر سومین همایش سراسری دانشجویی فناوری نانو با استقبال گسترده‌ای در شهر شیراز برگزار می‌شود. دبیرخانه همایش اعلام کرد: قریب به ۷۱۷ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که با انجام داوری ها، تعداد ۳۲۸ مورد ارائه شفاهی و ۸۶ مورد ارائه بصورت پوستر خواهد بود.


در آستانه برگزاری سومین همایش سراسری دانشجویی فناوری نانو دبیرخانه همایش اعلام کرد: این همایش چهارشنبه همین هفته آغاز و تا شنبه ۲۰ بهمن ماه در دانشگاه شیراز برگزار می گردد. قریب به ۷۱۷ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که با انجام داوری ها، تعداد ۳۲۸ مورد ارائه شفاهی و ۸۶ مورد ارائه بصورت پوستر خواهند داشت. این میزان ۷/۵۷% کل مقالات بوده است و نشان از سطح کیفی مطلوب همایش دارد.

از میان مقالات ارسالی، بخش نانو مواد با ۱۴۵ مقاله بیشترین سهم را در میان تحقیقات ارائه شده به این همایش دارد و پس از آن نانو فیزیک با ۸۳ ، نانو شیمی ۷۷، نانو بیو تکنولوژی ۳۳، نانو محاسباتی ۲۶، نانو مکانیک ۲۴ و نانو الکترونیک با ۱۵ مقاله در رتبه های بعدی قرار دارند. ضمن اینکه ۲۱ مقاله هم در زمینه‌های دیگر نظیر مدیریت، سیاست گذاری و منابع انسانی ارائه خواهد شد.

جالب توجه است که تا کنون ۲۵۶ نفر از نقاط مختلف کشور برای شرکت در همایش اقامت خود را قطعی کرده اند. دانشگاه شیراز و دانشگاه تهران بیشترین مقاله پذیرفته شده را دارند. دانشگاه آزاد دزفول با ۱۹ نفر و دانشگاه تهران با ۱۷ نفر یبشترین تعداد شرکت کننده غیر شیرازی را خواهند داشت.

بر اساس اسامی ثبت شده، پیش بینی می‌شود تعداد شرکت کنندگان در این همایش از مرز ۶۰۰ نفر بگذرد که این رقم با ارقام همایش‌های جهانی رقابت می‌کند.

در میان مقالات پذیرفته شده، مقالاتی از دانشگاه تورنتو، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و آموزش پرورش پاوه به چشم می‌خورد که هر یک به نوبه خود جلب نظر می‌کند.

پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه شیراز پس از دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه کاشان میزبان جمع کثیری از محققان جوان فناوری است که دستاوردهایشان نباید از چشم شرکت‌های آینده نگر و مشتاق عرضه محصولات پیشرفته در قرن بیست و یکم دور بماند.

همایشهای دانشجویی فناوری نانو، هر سال دوبار برگزار شده و دانشجویان برای بهرهمندی از حمایتهای تشویقی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، ملزم به ارائه نتایج دستاوردهای تحقیقاتی خود در این همایشها هستند.