رئیس جمهور: نوآوری از نظر پایه به حوزه‌هایی همچون فناوری نانو برمی‌گردد

دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: نوآوری از نظر پایه و ریشه به کارهای علمی و فناوری در فناوری نانو، بیوفناوری، درمان، کارهای صنعتی و کشاورزی برمی‌گردد.

دکتر محمد احمدی نژاد در پاسخ به

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: “نوآوری از نظر پایه و ریشه به کارهای علمی و فناوری در فناوری نانو، بیوفناوری، درمان، کارهای صنعتی و کشاورزی برمی‌گردد.”

دکتر محمود احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره برنامه‌های دولت در سال نوآوری و شکوفایی بیان داشت: “نوآوری از نظر پایه و ریشه به کارهای علمی و فناوری در فناوری نانو، بیوفناوری، درمان، کارهای صنعتی و کشاورزی برمی‌گردد که خوشبختانه سرعت نوآوری در کشور ما در این زمینه ها سرعت بالایی است؛ سرعت ثبت اختراعات و ابتکارات این مسئله را نشان می دهد و امسال هم یک جهش در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.

ایشان تصریح کردند: باید با اتخاذ این نوآوری‌ها و ابتکارات، قطار حرکت عمومی ملت در مسیر هموار بیافتد و با سرعت مطلوب به حرکتش ادامه دهد.

رئیس جمهور افزود: ما باید در عرصه‌های اقتصادی، لاجرم دست به نوآوری و ابتکار بزنیم تا موانع شکوفایی اقتصادی و حرکت ملت را در حد بسیار بالایی برطرف کنیم.

لازم به توضیح است که چندی پیش، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در دومین جشنواره برترین‌های فناوری نانو، جریان فناوری نانو در کشور را مایه افتخار جامعه دانست. ایشان تصریح کردند، دولت با استفاده از تجارب خوبی همچون ستاد فناوری نانو، ستادهایی را بری توسعه فناوری‌های راهبردی کشور ایجاد خواهد کرد.