توجه نمایندگان مجلس آمریکا به فناوری‌نانو

اخیرا مسئولان بیش از ده شرکت نانویی به کَپیتال هیل (Capitol Hill) رفته‌اند تا محصولات خود را در آنجا عرضه کنند. این افراد با این کار قصد دارند به نمایندگان مجلس گوشزد کنند که: فناوری‌نانو بسیار فراگیرتر از ساخت تراشه‌های رایانه‌ای است.


به تازگی مجله Times Union مقاله‌ای با عنوان «فناوری‌نانو و قانون‌گذاران واشنگتن» منتشر کرده‌است. آنچه در ادامه می‌خوانید بخش‌هایی از مقاله مذکور است.

اخیرا مسئولان بیش از ده شرکت نانویی به کَپیتال هیل (Capitol Hill) رفته‌اند تا محصولات خود را در آنجا عرضه کنند. این افراد با این کار قصد دارند تا به نمایندگان مجلس گوشزد کنند که: فناوری‌نانو بسیار فراگیرتر از ساخت تراشه‌های رایانه‌ای است. دانشمندان و کارفرمایان فناوری نانو اعتقاد دارند که برای ماندن ایالات متحده در بین رقبای اصلی این فناوری، به کمک های مالی بیشتری از جانب دولت فدرال نیاز است.

هم اکنون فناوری نانو در ایالات متحده آمریکا کابردهای مهمی همچون دارورسانی، باتری‌های صفحه‌ای نازک، پوشاک ضد آب، ترمزهای موتورسیکلت‌ها، توپ تنیس، کرم ضد آفتاب و غیره دارد.

در حال حاضر دولت فدرال سالانه ۵/۱ میلیارد دلار کمک مالی به تحقیقات فناوری نانو اختصاص می‌دهد. از۷ سال پیش تاکنون، این بودجه در قالب یک برنامه حمایتی ودر چارچوب پیشگامی ملی فناوری نانو، از طریق ۲۵ سازمان فدرال در اختیار محققان و سازمان‌های مختلف قرار گرفته است.

کریستن گیلیبراند، رییس کمیته فناوری‌های پیشرفته مجلس نمایندگان، پیشنهاد داده است که مجلس می‌تواند با کاهش مالیات مربوط به تحقیق و توسعه، به رشد این صنعت کمک کند. هم اکنون وی در حال بررسی چگونگی اعطای وام‌های کم بهره جدید به سرمایه‌گذاران خطرپذیر فناوری‌نانو (که از شرکت های Fannie Mae وFreddie Mac حمایت می‌کنند) است.