گزارش ششمین اجلاس کمیته بین‌المللی استانداردسازی فناوری نانو

ششمین نشست کمیته بین‌المللی استانداردسازی فناوری نانو (ISO/TC229) به صورت مشترک با کمیته IEC/TC113 (کمیته فنی استانداردهای الکتریکی و الکترونیکی در فناوری نانو ) از تاریخ ۲۶ تا ۳۰ ماه می ۲۰۰۸ در شهر بوردو کشور فرانسه برگزار شد. جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان عضو اصلی این کمیته، با پنج نماینده حضوری فعال در این نشست داشت.

New Page 1

ششمین نشست کمیته بین‌المللی استانداردسازی فناوری‌نانو (ISO/TC229) به صورت مشترک با کمیته فنی استانداردهای الکتریکی و الکترونیکی در فناوری‌نانو (IEC/TC113) روزهای ۲۶ تا ۳۰ می‌۲۰۰۸ (۶ تا ۱۰ خرداد ۱۳۸۷) در شهر بوردو کشور فرانسه برگزار شد.

در این اجلاس حدود ۱۵۰ نماینده از ۲۵ کشور جهان و نمایندگانی از سازمان‌های OECD، CEN، JRC، IEC و ANF حضور داشتند. جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان عضو اصلی این کمیته، با پنج نماینده حضوری فعال در این نشست داشت.  

نشست‌های دوره‌ای کمیته بین‌المللی استانداردسازی فناوری‌نانو هر شش ماه یک بار با هدف تعیین سیاست‌ها و برنامه‌های کاری این کمیته به منظور تدوین استانداردهای فناوری‌نانو، بحث و بررسی در مورد پروژه‌ها و پیشنهادهای جدید استانداردسازی ارائه شده از طرف کشورهای عضو فعال، رسیدن به اجماع جهانی در مورد آیتم‌های جدید کاری و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای که در حوزه تدوین استانداردهای نانو فعالیت می‌کنند، برگزار می‌شود. 

اجلاس ششم با توجه به چهار کارگروه تخصصی کمیته بین‌المللی به صورت چهار نشست جداگانه برگزار شد. در ادامه، گزارشی از مباحث مطرح شده در این کارگروه ها آمده است.